Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Bilar eller reservdelar/tillbehör köpes
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej alla, jag söker en kylare till min crysler vougere 2008 3,8 liters bensin, någon som har en? Eller vet vart man hitta en? Mvh Michael
Senast redigerad av Avenger den fre 19 feb 2016, 14:23, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej Michael!

Vill du köpa delen här i Sverige så kan du kolla med din närmsta Chrysler/Fiat-återförsäljare, annars så kan Hansen Racing troligtvis ta hem en på beställning om de inte har i lager (såg ingen på hemsidan).

Går även att hitta utomlands på ebay, Rockauto.com osv., då blir det billigare gissar jag på.

Hittade en ny kylare på ebay.de för cirka 2 tusen inkl. frakt (passar bilar med klimatanläggning står det):

http://www.ebay.de/itm/KUHLER-WASSERKUH ... SwT5tWHlZu

..kika även på bildelsbasen.se, laga.se osv. om du kan tänka dig en begagnad.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej tack för du svara, nu närmar har jag undersökt läkan, jag tro det kom ifrån slangen som går från kylaren till expansion kärlet, misstänker att slangen utvikt sig när den blev varm, så jag har satt ditt en slangkläma. Så jag håller tummarna för det, mvh Michael
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Fabbebock skrev:Hej tack för du svara, nu närmar har jag undersökt läkan, jag tro det kom ifrån slangen som går från kylaren till expansion kärlet, misstänker att slangen utvikt sig när den blev varm, så jag har satt ditt en slangkläma. Så jag håller tummarna för det, mvh Michael
  • Hoppas du har tur. Hade samma indikation på min -05:a och efter många olika turer så visade sig satt det läckte mellan plastgaveln och cellpaketet just i närheten av den slang du beskriver. Läckte bara när motorn var upp i arbetstemperatur. Går inte att laga.
    Fick tag i en annan kylare i mycket gott skick och låga mil via Bildelsbasen. 700 kr helt OK. Det var enkelt att byta den.
    Kanske just din bil är något ovanligare så det blir svårare att hitta en beg.?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Fabbebock: Ett annat vanligt fel är röret som går under bilen, det rostar med tiden och börjar därmed läcka. Eller menar du att läckaget endast uppstår när motorn är varm?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej igen. Jo en begagnad kostar 2500 på skroten. Dyrt det. Ja får se om den är tät nu när jag satt ditt en slangkläma. På vilken sida går det röret då? E det till värmen bak? Trevlig helg alla
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Såg också det nu när jag kollade, riktigt dyrt för en begagnad.

Då var den nya kylaren på ebay.de för 2 tusen inkl. frakt ett bra köp.

Röret sitter nog på samma ställe på din årsmodell som hos den tidigare generationen av Voyager, kolla under bilen där drivremmen sitter (på passagerarsidan). Det är ett ganska kraftigt rör som leder tillbaka kylarvätskan till motorn, det går ihop med returslangen från kylaren.

Trevlig helg detsamma!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Kolla även på bildelaronline24.se, där har dom också nya kylare till bra priser. Var dock uppmärksam på måtten så att de stämmer (ifall du skulle behöva en ny kylare, förhoppningsvis inte).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

hej igen. skulle jag kunda få lägga till dig som vän Avenger? skulle vilja ha lite hjälp att evt beställa en kylare, men är inte så haj på det, vill ju det skall bli rätt hahaha
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej!

Är du säker på att kylaren är dålig så att det inte är något annat, t ex. ett rör eller slang? Går det att se läckan från kylaren?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej ja jag misstänker den läcker, på vänster sida är den fuktig samt där sitter droppar på dom olika ställen, samt under är där jätte blött, så den har nog gjort sitt, så det blir att fixa en ny, vet dock inte hur och vilken, kan du tipsa om någon? Med vänlig hälsning, micke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej igen!

Vilken otur om det är kylaren som är dålig, kontrollera gärna en gång till så att du inte köper någon i onödan.

Jag vågar inte säga till 100% vilken kylare som passar din bil, men när jag kollat på diverse reservdelssidor så verkar kylarens aluminium ha måtten:

Bredd: 610 mm, Höjd: 525 mm, Djup: 34 mm

eller

Bredd: 613 mm, Höjd: 523 mm, Djup: 34 mm

..dvs. i princip samma, antar att det inte spelar någon roll vilket mått man hade valt. Men på vissa sidor har jag sett att djupet är 25 mm, vet dock inte om det är felskrivet möjligtvis.

Du kan kontrollera ovanstående mått med kylaren i din bil, om de är ungefär samma.

Ebay.de eller Bildelaronline24.se är nog de bästa och billigaste inköpsställena om du behöver köpa en ny kylare.

Bildelaronline24.se har exempelvis 5 st olika till Chrysler Grand Voyager 3.8 -2008:

http://www.bildelaronline24.se/chrysler ... lare-delar

..frakten är på 85 kr men handlar man för över 2500 kr så är det fraktfritt.

Kan dock inte garantera att de passar din bil! Men jag gissar på att de gör det.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej jag har bestält från USA, så jag får hålla tummarna att den passar haha återkommer :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Vad blev det för totalpris inkl. frakt, tull och moms? Hittade några från USA (ebay.com) för strax under 2000 kr inkl. allt. Bildelaronline24.se var dock lite billigare på vissa märken.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Kylare Chrysler Grand Voyager 3.8 V6 -2008

Hej igen ja strax under 2000kr, nu får jag bara hoppas att passar, där sto iallafall till Chrysler town & contry 2008 och upp åt, samt att den var till både manuell och automat. Håller tummarna väldigt hårt :)
Skriv svar