Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Framruta till Chrysler Stratus

Bilar eller reservdelar/tillbehör säljes
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Framruta till Chrysler Stratus

Avenger skrev: Så det tar dom alltså strax över en timme att byta stiften och det stämmer ganska bra (jag bytte de 3 innersta stiften idag, tog väl 1 timme och 10 minuter).

MEN det var inte alls svårt, se bara till att du har lite verktyg, några spärrnycklar, fasta nycklar och kanske en och annan stjärnmejsel, det viktigaste är att ha magnetsticka och magnetskål, otroligt lätt att tappa bort muttrar och bultar i motorrummet.

Man måste också veta vad man gör och vad varje del man lossar är till för, annars blir det kanske lite problem vid återmontering.

Men sammanlagt är det runt 18 bultar/muttrar och 4 slangar sammanlagt (stora/små).

Jag kan säga en sak, det blev en otrolig skillnad på min bil när de byttes (nu går den jämnt och tomgången är väldigt stabil mot tidigare).
Och bilder tog du ju självklart på stiftbytet så andra vet hur det går till och ser ut? ;)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Framruta till Chrysler Stratus

Nej tyvärr inte :oops: min kompis hjälpte till så det gick i hög hastighet när han är med, hehe.

Men jag kan ta bilder imorgon på allt jag gjort på bilen och lägga in i "projekt"-tråden, allt är ganska synligt så det blir nog bra bilder får man hoppas:)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Framruta till Chrysler Stratus

hehe, så du fuskar nu igen. fyyy på dej. :P :lol:
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Alskold
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 13:53

Re: Framruta till Chrysler Stratus

Jag har redan 3 tändstift, tror jag betalade 1300 för 6 st. Platinum då de sa att jag var tvungen att ha dessa.

Köpte från mekonomen först, för kanske 30 kr st, men då gick bilen ännu sämre :D

Verkstaden ville ha 1500 + 240 för packningen till insuget. Då står även jag för stiften.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Framruta till Chrysler Stratus

Aha, okej, då var verkstaden DYRA, vilket jäkla överpris rent ut sagt, dom skruvar med bilar dagligen och det var ingen stor "operation" när jag gjorde det häromdagen, tog som sagt 1 timme och 10 min och då kollade jag lite extra grejer, man bör klara jobbet på max 40 min :P

Hmm, konstigt att bilen gick sämre, det ska absolut inte krävas så dyra stift, vem sa att du var tvungen att ha detta? Den personen vet ej vad han pratar om, i sådana fall är felet något annat än stiften eftersom jag har provat med alla stift tillgängliga, och kan säga att de billigaste och "sämsta" stiften fungerar precis lika bra, allt från Biltema Eyquem och Brisk till de finaste NGK och Champion osv.. :P

Tycker du borde åka till en annan verkstad, 1500:- för arbetet är sjukt dyrt, en lokal verkstad bör max ta 800:-, men vissa märkesverkstäder har "fasta tider" så hos dom kan det hamna på 1100:- kanske.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Alskold
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 13:53

Re: Framruta till Chrysler Stratus

Mm, tror det var NGK jag köpte från autoexperten (autoherba.se).

Kan ju ha varit för att jag stoppade i fel (finns ju typ 2 olika, AC och nån mer?). Känns iaf som det är dags att byta de bakre nu, när det snart är sommar och allt.
Skriv svar