Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Val av tändstift

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Shas
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 23 jul 2014, 16:40

Val av tändstift

Hej på Er !

Först får jag be om ursäkt för att mitt fordon inte har hjul... men jag hittar inget bättre forum där jag kan få svar på nedanstående fråga angående tändstiftsval Maskinen är åtminstånde en V8 och till hälften cheva... Jag hoppas att Ni kan överseende med detta "övertramp"

Min maskin har tappat en hel del pulver... Toppfart är den samma det är just som den ska upp planing som det blir ordentligt märkbart... Vi pratar om en 2006 som gått under 250timmar. I övrigt går den väldigt fint så när som att den vid vissa tiillfällen blivit lite tjurig i start ögonblicket

Det rör sig med största sannolikhet om en översyn och utbyte av stift, kablar, fördelare och rotor i den ordningen.

Nu är det så att tittar man på Marinpart Europe som är är rekommenderar de ett stift för strax under 60kr.

Jag brukar handla prylar lokalt för att gynna kompetensen på orten. De hävdar att jag ska ha ett stift av Platina kvalitet och då hoppar vi upp till 155kr per styck = mycket pengar.

Är det någon som har erfarenhet om det är motiverat att kosta på maskinen dessa dyra stift...

Mvh // Shas