Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Acceleratii incredibus

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Acceleratii incredibus

Hej!

Efter mycket funderande på vad jag ville ha när jag sålde av min kompressorladdade Dodge Magnum SRT8, var jag och tittade på jag kommer knappt ihåg hur många olika modeller innan det var klart - En 1969 Roadrunner skall det bli. Sedan började den riktiga jakten. Det skall vara en 440 med 727 låda på golvet, konsollbil och ingen bänk fram. Helst svart inredning och stolpe i mitten eftersom hardtoppen är lite mindre vridstyv. Letade mig blå över halva USA i två månader innan jag gav upp och åkte tillbaka till sverige. Gissa - då dök den upp. Sagt och gjort - kontanter i fickan och billiga Norwegianbiljetter till Florida för att slutföra affären.

Detta är min Hot-roddicus supersonicus!

[bilder][/bilder]

[bilder][/bilder]

[bilder][/bilder]

[bilder][/bilder]

[bilder][/bilder]

Lite korta specifikationer: 440 med .030 överborr, Hughes roller rockers, 284-484 kam - bromsad på 370hk på hjulen som med 26% loss i drivlinan ger 466hk på snurran. Ny värld med förgasarmotor känner jag så jag spenderar ändlösa nätter på moparforum.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Acceleratii incredibus

Vilken fin bil och härlig färg det var på den. Hur är den i underrede och chassi, lika fint skick som exteriört?

Det blir en omställning från Magnumen nu då:)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Acceleratii incredibus

Underredet är lika fint som karossen, bilen var rotesserie-lackad för fem år sedan där även underredet fick en overhaul. Det som saknas är moderniserad fjädring som jag tänkte skulle bli det första jag sätter tänderna i och sen får vi se vart det landar. Den har en liten skada på båda dörrarna som blir vinter-lackering men i övrigt är den riktigt fin.
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Acceleratii incredibus

Nu är båten snart framme i Jacksonville för lastning av bilen. Shit vad det är tråkigt att vänta :/
Skriv svar