Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

avgasvärden cadillac 1990

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
wipwip
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 20 jan 2014, 11:29

avgasvärden cadillac 1990

har hållt på och skruvat nu ett bra tag på en cadillac fleetwood 1990 med PFI 4,5L motor , men vi får inte ner co och hc värdet på den när den går på tomgång gasar dom upp den till 2000-2500 så är co godkänt men så fort tomgången går ner så stiger co hlten till typ runt 4-6 och hc värdet är uppe i runt 800 , vi har bytat katten på den lambdan e bytt vi har kollat kompen på den den va perfekt .
, men som sagt det sitter ju en gävla massa vakumslangar på den dom som jag har hittat är hela men det fins säkert mer, FINS DET NÅGOT MER MAN KAN GÖRA så man kan få igenom den på besiktningen så vore de fint innan jag ställer inn den
Annons
Användarens profilbild
wipwip
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 20 jan 2014, 11:29

Re: avgasvärden cadillac 1990

e de ingen som har haft dessa problem , nu ska vi byta bränslepumpen på den men jag undrar om det kan hjälpa men men vi får se slå era kloka huven i hop och kom hjärna med förslag som sagt så har vi snart bytt och kollat allt som det skulle kunna vara , :?
Användarens profilbild
wipwip
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 20 jan 2014, 11:29

Re: avgasvärden cadillac 1990

har nu bytat pumpen på den och tändstiften som va fel sort köpt dom de ska vara men de e samma höga värde kolar svart får för mycke bränsle , värdena ligger bra när man gasar upp den till 2500 varv men så fort den går ner på tomgång så går värdena upp , gråa hår detta . :?:
Användarens profilbild
DennisCK
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 14 jun 2015, 22:44

Re: avgasvärden cadillac 1990

Hej, Wipwip!

Nu inser jag att det är bra sent att svara på din tråd men jag har dessvärre i alla fall inte några tips.
Fick du ordning på grejerna i slutänden och hur mycket la du ut på alla byten och reparationer?

Jag har själv en Cadillac Fleetwood 86 med en 5-litersmotor och är drabbad av samma problem. Kanske kan det för din del hjälpa med metoden jag använder för att ta mig igenom den delen av besiktningen; En flaska K-sprit i tanken innan besiktning och värdena blir normala. Men jag har hört att man inte ska göra det till en vana för att motorn får, låt oss kalla det "mersmak".

Hoppas att bilen rullar!

Med vänlig hälsning,
Dennis
Skriv svar