Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Tjena,

Där det står 460513.. någonting är nog reservdelsnumret, hittar det i vissa annonser men vet inte riktigt om det är en 0 efter 3:an på dina bilder. De som säljes till årsmodell 97 verkar ha nummer 4605130 med referens till vad de skriver i sina säljesannonser, respektive de som är till tidigare 93-96 har nummer 4605103. Observera dock det jag tidigare hittade om att en del sensorer står som 96-97, varför vet jag inte, om det är en övergång, därför är det bra med numret som du nu har.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Jag är ganska säker på att det är en 0´a efter 3´an. Eller vad anser du?
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Jo nu ser man mycket bättre, ser definitivt ut som en 0.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Ok. Har du nån länk till en tps med rätt nummer? :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Hej,

Jag sökte på ebay.com efter det reservdelsnumret och hittade b.la. dessa länkar, här är den billigaste som kostar 70:- kr med frakt och avgifter, står att det är en "Sale" på den delen, gissar på att det betyder utförsäljning:

http://www.ebay.com/itm/New-Throttle-Po ... 89&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Här är en annan länk till en givare som kostar lite över 200:- med frakt och avgifter, denna annonsen är ifrån USA till skillnad mot den andra :

http://www.ebay.com/itm/Throttle-Positi ... cf&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Sedan finns det finare (bättre kvalité?) också, sök på numret så kommer det fram en hel del.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Så. Tps i första länken beställd. Hoppas det löser nåt problem.

Hittade även tre st läckor på avgasröret, som tätades.
Har även stripsat några vakuumslangar med i hopp om att täta tjuvluftläckor.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Hoppas den TPS:en är av bra kvalité, ibland är det gissningslekar med de billiga produkterna tyvärr. Men det finns garanti som tur är.

Hoppas det löst sig med avgasvärdena nu när du tätat.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Lådan började krångla nu i väntan på tps.

Har tänkt beställa en beg som endast gått 12k mil. Så till frågan nu, är det möjligt att ta ner lådan, utan att behöva lossa på hela subframen och plocka ner hela framvagnen med motor, avgasrör, hjulupphängning osv?

Om det går, finns det någon steg-för-steg guide för dummies då?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Det var inget kul att höra, tråkigt!:(

Jag tror att det är många steg i att byta en sådan låda, det är nog ingenting man gör själv med domkraft, pallbockar osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Avenger skrev:Det var inget kul att höra, tråkigt!:(

Jag tror att det är många steg i att byta en sådan låda, det är nog ingenting man gör själv med domkraft, pallbockar osv.
Jag ska inte göra det själv, men jag måste veta ifall det är möjligt att få av den utan att riva ner motorn.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Jag tror att det funkar om man sänker ned lite utav motorn, iaf på Voyager, Stratus mm. Det bör fungera även på Vision.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Hur menar du då?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Man kanske får lossa något motorfäste, sedan kan jag tänka mig att det blir en hel del i framvagnen också för att få dän drivaxlar med mera.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Har hittar guider nu på hur man får ner lådan utan att ta ner motorn.

Har också fått hem tps'en och provat att montera den. Det gick inte så bra.

Jag hade av batteripolen under montering för att nolla den felkod som tydligen finns på tps.
När jag sen startar bilen så ligger den på 500rpm en stund, går sen upp och lägger sig på 8-900rpm under tiden motorn värmer upp (rörde ej gasen alls under försöket). Sen går den ner till 500rpm och börjar pendla upp och ner mellan 500 och 1000rpm innan den till slut lägger sig jämnt på 1100-1200rpm. Sen vägrar den gå lägre. Jag testar då att gasa till lite, lägga i växlar osv. Men var gång jag släpper pedalen eller lägger den i P, så lägger den sig igen på 1100rpm.

Så jag testade att stänga av motorn och sätta på den igen. Men då vägrade den starta. Den stod bara och tuggade.

Så jag fick sätta tillbaka gamla tpsen och nu funkar den igen som innan. Den startade direkt.

Vad kan ha hänt?

Den gamla tpsen står det Holley på och den nya står det inget alls.

Btw, var köper jag en haynes verkstadshandbok till bilen snabbast och billigast?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Hej,

Vad tråkigt med spjällägesgivaren, låter som att den är defekt om motorgången blir så konstig. Kolla med säljaren om dom kan skicka ut en utbytes, med tanke på att den befintliga fungerar men den nya gör inte det.

Har du ett Biltemavaruhus nära dig så kan du kolla om de kan ta hem en bok till bilen, de är återförsäljare och då slipper man nog fraktkostnaden. Annars har nog de flesta lokala bildelsbutiker detta och man får hem dem på 1 dag.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar