Hej!
Jag undrar bara hur lätt skulle styrnigen gå, med tanke på att den är en amerikansk bil. Vad jag har förstått så brukar dessa vagnar ha en mycket lätt, nästan okänslig styrning. Typ köra med lillfingret.
Men min bil har en närmast europeisk "tröghet". Styrningen känns faktiskt "hårdare" än i min andra bil, en VW Golf TDI från 2013.
Styrservooljenivå ok, däcken är pumpade till 2,6 bar.
Bilen håller sig spikrakt och ratten återgår till mittläge.
Mycket möjligt att den ska vara så, bara undrar om hur ni andra upplever styrningen, resp hur skulle den vara.
Mvh Laszlo
Servostyrnig LeBaron '93
Servostyrnig LeBaron '93
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Annons
Re: Servostyrnig LeBaron '93
Hej!
LeBaron's efterträdare (Chrysler Stratus, Cirrus, Sebring osv. (4-dörrars)) är väldigt lätta i styrningen, dock vet jag inte exakt hur det ska vara hos LeBaron, men Stratus är nästan för lätt enligt min mening.
Mvh
LeBaron's efterträdare (Chrysler Stratus, Cirrus, Sebring osv. (4-dörrars)) är väldigt lätta i styrningen, dock vet jag inte exakt hur det ska vara hos LeBaron, men Stratus är nästan för lätt enligt min mening.
Mvh
Re: Servostyrnig LeBaron '93
Hej!
Kan konstatera att våran -91 har betydligt "trögare" styrning än våra andra amerikanska bilar (New Yorker, Cherokee), rätt eller fel ?, upplever inte att det är något konstigt med styrningen eller att det "försämras" så det kanske ska vara så ? det är ju en GTC så den ska väl vara "sportig"
Kan konstatera att våran -91 har betydligt "trögare" styrning än våra andra amerikanska bilar (New Yorker, Cherokee), rätt eller fel ?, upplever inte att det är något konstigt med styrningen eller att det "försämras" så det kanske ska vara så ? det är ju en GTC så den ska väl vara "sportig"
Re: Servostyrnig LeBaron '93
Hej!
Tack NoA för din reflektion och Avenger för dina tankar kring det!
Men jag håller med NoA om styrningen och eftersom min bil är utrustad från fabriken (enligt original Build Sheets) med SDFP Euro Suspension, SBBP Firm Feel Power Steering, och WJGP 15 Aluminum Wheels därav den senaste options inkluderade per automatik en styvare styrning och hårdare fjädring. Bilen har en fantastisk väghållning, nästan i paritet med min 20 år nyare Golf tdi.
Så frågan har fått sin lösning iom att jag har Build Sheets:en.
Ha en fin dag! Och tack för hjälpen!
Mvh Laszlo
Tack NoA för din reflektion och Avenger för dina tankar kring det!
Men jag håller med NoA om styrningen och eftersom min bil är utrustad från fabriken (enligt original Build Sheets) med SDFP Euro Suspension, SBBP Firm Feel Power Steering, och WJGP 15 Aluminum Wheels därav den senaste options inkluderade per automatik en styvare styrning och hårdare fjädring. Bilen har en fantastisk väghållning, nästan i paritet med min 20 år nyare Golf tdi.
Så frågan har fått sin lösning iom att jag har Build Sheets:en.
Ha en fin dag! Och tack för hjälpen!
Mvh Laszlo
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Re: Servostyrnig LeBaron '93
Visste inte att det alternativet för styrningen fanns vid de årsmodellerna, men då är det helt klart som ni säger pga. detta, dvs. Firm Feel Power Steering (som efterliknar exempelvis europeiska bilar) som gör den lite "segare".
Mvh
Mvh