Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cd-växlare problem - Chrysler Stratus Cab -1999

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Cd-växlare problem - Chrysler Stratus Cab -1999

Behöver hjälp igen.När jag skulle byta cd skiva till en annan i magasinet ,så kommet ett info upp 1 error 01 troligen har cd skivan fastnat , men hur får man ut cd växlaren har plockat ner det mesta men ändå får man inte ut den, den är lös finns det ett verktyg för detta, eller något annat knep för att få ut kassetten.

Chrysler Stratus Cab -1999
Senast redigerad av Avenger den mån 25 jul 2016, 17:09, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodellen i rubriken och texten / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cd-växlare problem - Chrysler Stratus Cab -1999

Tjena!

Jag vill minnas att det sitter nästintill dolda fästen ovanpå CD-växlaren, mot undersidan där enheten för fläktreglagen osv. sitter.

Prova att trycka lite på CD-skivan som sitter fast med en annan CD-skiva, för att se om den ev. börjar fungera igen.

Hoppas det löser sig! Blir dock inte förvånad om växlaren är trasig, det är inte jätteovanligt tyvärr.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Re: Cd-växlare problem - Chrysler Stratus Cab -1999

Problemet löst, såg att en skivsläde var aktiverad petade med en liten skruvmejsel på den för att få den in i kasetten igen. Inget hände då. Tänkte jag spelar väl tape ,efter det prövar en gång till att trycka ut cd.Bingo allt fungerar, cd n som var i släden blev förstörd,men vad gör det tack för tipset.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cd-växlare problem - Chrysler Stratus Cab -1999

Gött!

Ofta är det smuts/damm som kommer in i spelaren och mekanismen börjar kärva, en förebyggande åtgärd kan vara att smörja upp mekanismen med lämpligt smörjfett, dock är det lite riskabelt att demontera enheten då det är massvis med smådelar.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar