Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startspärrproblem Chrysler Saratoga 1994

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
sunkan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 06 jan 2015, 11:12

Startspärrproblem Chrysler Saratoga 1994

Hej, jag har problem med min chrysler saratoga 1994. (V6 Aut)
Startspärren är svår att stänga av, man får trycka flera ggr på remote controllen innan den stängs av och man kan starta motorn. Har bytt batteri i remote controllen, det hjälpte inte.Har ingen instruktionsbok, det finns inte heller några upplysningar i Haynes repair manual eftersom startspärren finns endast på bilar som exporterades till Europa. Jag undrar hur man kopplar av startspärren? I forumet finns det en hel del att läsa ang startspärren, med det verkar vara på nyare bilar. Och var sitter själva mottagaren som tar emot signalen från remote controllen? Alla tips mottages tacksamt. sunkan
Senast redigerad av Avenger den tor 08 jan 2015, 00:22, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till uppgift om bilmodell i rubriken / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Ron
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 16 nov 2011, 21:06

Re: Startspärr

Tjena, skriv immobilizer chrysler på youtube så får du en del träffar som kanske kan vara intressanta. Kanske den här är i alla fall nåt i stil med det du söker " onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
sunkan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 06 jan 2015, 11:12

Re: Startspärrproblem Chrysler Saratoga 1994

Hej Ron, tack för tipset, ska kolla upp det senare. En fråga till: Hur vet man remote controllern (sändaren)
fungerar? Går det att på något vis kolla att den verkligen sänder, har nytt batteri i den men ibland undrar jag om den sänder någon signal till startspärren.

sunkan
Skriv svar