Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Färgkoder?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Färgkoder?

Tack Avenger!
Hör kanske inte riktigt till den ursprungliga inlägget, men visst kommer några bilder till.
Annars väldigt nöjd med bilen, en av de 2 påställda i skåne och en av de påställda 19 i hela landet av min årsmodell. Helt original. (Förutom nya högtalare och stereon. Alla remmar, inkl kamremmen och vattenpumpen också är bytta. Och givetvis nytt cab.) Tillverkad i Newark för export så som den ser ut idag. Jag har Build Sheets. Sista bilden visar fälgen som är lite ärgad och vet inte riktigt hur jag skulle kunna fräscha upp.
Men efter bilträffen i Hässleholm blev jag ännu mer frälst och vill ha en bil med V8 också. Helst en fyrdörrars men utan B-stolpe...
Ha en fin vecka! Mvh Laszlo
chr_fram.jpg
chr_sid.jpg
chr_infr.jpg
chr_inbak.jpg
chr_hjul.jpg
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Färgkoder?

Bilen ser mycket fin och fräsch ut! Riktigt kul att se ett sådant fint exemplar måste jag säga.

Nyare eller äldre jänkare med V8? Kanske en Charger LX plattform?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Färgkoder?

Hej Avenger!
Tack för berömet! Tidig sjuttiotalare - sen sextiotalare, eller innan med V8+automat och allra helst ht (dvs utan B-stolpe). Har den inte (fungerande) Ac så är det inte världens ände, men vill jättegärna. Buick (Electra Limited), Chrysler (Imperial, New Yorker, 300 cab), Olds, Dodge Polara, Cad eller kanske en Cheva, men det skall vara åtminstone i hyfsad skick. Är inte främmande för någon udda modell/märke heller ty skicket/priset avgör, typ Mercury Monterey, Cougar evt LTD. Allra helst redan i trafik och det mekaniska (motor, vxlåda, bromsar och de väsentligaste el) i ordning. Spaning pågår och med tanke på den ojämna prissättningen på sommaren så jag avvaktar med köpet till vintern. Måste dock hitta rätt bil för rätt pris (under eller kring 80) också. Jag har kontakt med en verkstad där två USA-bil-entusiaster mekaniker jobbar också. Reservdelar går att fixa via Mekonomen i Osby (>Hansen). Jag har handlat där redan, suverän service!
Kanske till nästa sommar, då kan frugan ta cabben och jag den "nya" till träffar. Hoppas!
Ha en trevlig bil-sommar allihopa!
Mvh Laszlo
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Färgkoder?

Ingen nyare jänkare då? =) Fast 70-talare osv. är ju grymt fina de också!

Ja, prissättningen är faktiskt helt galen under våren och sommaren, man blir häpen över hur mycket det skiljer.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LaszloG
SUV
Inlägg: 118
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 18:54
Ort: Broby

Re: Färgkoder?

Nej Ave. De nya som skulle komma ifråga är ganska dyra. Den riktiga charmen (för mig) finns hos de äldre. Det kommer nya retroinspirerade snyggingar också men som sagt priset... Blir mer och mer insnöad på 4d HT modeller. De är nästan som cabbar. Och som sagt var V8+aut+servostyrning. Ny dille: bb = Big Block motor så urvalet börjar bli mindre och mindre. Var fö på Tydingeträffen igår och såg några grymt snygga nya Mussar, Camaros och Vetter. Mvh Laszlo
Corvette C4 aut. 3B cab '89
Skriv svar