Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

PCM

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Re: PCM

Tack för info om Tull, ska beställa omg. Verkmästaren på verkstaden sade på slutet , det är ett vanligt fel i fördelaren så du ske nog börja där med en beg fördelare, vet ej om bilen varvades eller inte , tror dom är trötta på alla mina frågor, återkommer när jag fått ny fördelare eller om något extra händer.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: PCM

Här är ett par billiga fördelare från USA, under 1000:- kr inkl. frakt, moms och övriga avgifter (betalas direkt vid checkout):

http://www.ebay.com/itm/Ignition-Distri ... If&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Ignition-Distri ... 1K&vxp=mtr

Lägg dock märke till att det inte är några "kända" märken men tror att de funkar helt okej, ingår även garanti.

Här var en annan renoverad av mer känt märke:

http://www.ebay.com/itm/A1-Cardone-Dist ... F1&vxp=mtr

Med Global Shipping Program (momsen och övriga avgifter betalas direkt när man checkar ut hos ebay) så tar det cirka 14 dagar att få hem grejorna, då de först skickas till ett lager i USA där de sorteras och tullas, därefter via flyg till Sverige.

Notera att det blir en chansning att köpa en fördelare, kanske inte gör någon skillnad överhuvudtaget, men förhoppningsvis är det där felet är!

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Re: PCM

Jag vet men , man rycker i varje halmstrå , byter jag fördelare och felet är kvar ,ja då är det som det är.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: PCM

Ja precis, ville bara påpeka det så du inte blir sur på mig :D

Dock fanns det ju fördelare till ganska fördelaktiga priser :D

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Re: PCM

Hej Avenger . har nu beställt delar i USA efter din info, använde adressen du angav verkar var bra bolag skall få fördelaren redan nästa vecka. Fick ett tips av en vän , han sa häll i en flaska Red Line i tanken , det brukar göra susen , och ta mig tusan, det är en annan bil , nu när jag använder kick down så så är det lite oroligt vid varvtal mellan 4000- 45000 bara ett ögonblick sedan varvar den så länge jag håller gasen nere, men vill ej varva mer än 5500, är nästan hundra på att det ej är PCM som är felet , tror du har rätt om kamaxelgivare. Har en Opel Vectra som har levt sitt eget liv sedan jag köpte den i Mars , har varit på verkstad 3 gånger ena gången har det varit Lamda givare andra EGR ventil , och monterat nya grejer tredje gången Datorn, då tog jag bort ett Tändstift ,har aldrig sett sämre stift enligt service bok var stiften endast 6 månader gammla, nya stift och Bilen går som den ska , med andra Verkstadens dator har inte rätt jämt. Och lita inte alltid på service boken.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: PCM

Håller tummarna att fördelaren löser problemet!

Har förresten inte fått något svar ännu från firman i USA som renoverar/säljer PCM, dock troligtvis inte aktuellt oavsett, men lite tråkigt att dom inte svarade, om det nu inte kom bort bland skräpposten.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Croma156
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 20 jul 2016, 21:53

Re: PCM

Hej har nu fått fördelaren från USA ,totalpris 971 ,00 kr mot 6,500 i Sverige. Är det bara att ställa rotorn 1 ans läge i fördelaren innan man tar isär , och lika när man sätter dit den nya , rotorn på läge 1, behövs det en dator programering efter mont.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: PCM

Hej!

Markera ut positionen innan du tar isär den gamla fördelaren, sedan monterar du den nya i samma läge. Om du dock ändrar någonting (kör på startmotorn, men det gör man ju inte) medans du har isär fördelaren så behöver du rotera vevaxeln tills cylinder nr 1 är högst upp och även ställa in fördelaren till läget för cylinder 1.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: PCM

Skillnad i pris må jag säga! Det är just sådana här delar som mest lönar sig att handla från USA.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar