Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Du kanske inte har något larm installerat sen fabrik (tillval), utan ljudet man hör när du låser bilen är endast en indikation på att centrallåset har låsits med fjärrdosa.

Och att det står Anti-Theft på stereon betyder att den kan ha kod och har inget med bilens larm att göra.

Det lyser ingen lampa i instrumentpanelen när du låser bilen med antingen nyckeln i dörren eller med fjärrlåset?

Det ska lysa/blinka en röd lampa som säger "Alarm" på instrumentpanelen om larmet fungerar/finns.

PS, visst måste man ha fina fälgar även på vintern, det är faktiskt en lyxbil, när dom såldes nya så var dom inte billiga ;)

Jonathan
Då har den nog inget larm. Finns inget sådant "alarm" på instrumentpanelen. :(

Är det fördraget för larm? Har chrysler något orginallarm som hör till dessa bilarna som fungerar med bilens fjärrdosa? Hur får jag isåfall tag i ett?
Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Nej det finns inget original-larm att köpa till vad jag vet, det är om du tar ut hela larmet från en bil på skroten, men det är inget att rekommendera, bästa är nog att låta bilen vara som den "är", köp dock till halvförsäkring om du oroar dig för att bilen ska bli stulen, för mig skiljer det typ ingenting mellan trafik- och halvförsäkring.

Om du vill installera annat larm så måste det ske korrekt, kanske via firma och det är ganska dyrt, annars kan det lätt bli fel.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev: Bilen har bultmönster 5x114,3 och ET 38.

Bra att du sparar på kromfälgarna så att dom håller sig fina :D
Hej igen. Hur många tum breda är mina fälgar? Det är de på bilden i första posten. Vad jag vet är det någon av Chryslers orginalfälgar. Har hittat en firma nu som säljer de där Cragarfälgarna så jag tänkte försöka maila dom först och höra så att har rätt storlek inne.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

http://www.alven-ingvarsson.se" onclick="window.open(this.href);return false; säljer cragar-fälgar, men det är inget man har som vinterfälgar ;)

Det du behöver tänka på är ET-måttet, standard bredd blir inte snyggt om det ens finns på cragar-fälgar, bara snyggt om det sticker ut lite smått.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:http://www.alven-ingvarsson.se säljer cragar-fälgar, men det är inget man har som vinterfälgar ;)

Det du behöver tänka på är ET-måttet, standard bredd blir inte snyggt om det ens finns på cragar-fälgar, bara snyggt om det sticker ut lite smått.
Det är just dom jag tänkte köpa av ;)

Cragarfälgar blir snyggt som vintisar :P

hehe Så sparar man på kromet på vintern. Är ju ingen putsbög så då är det bättre att undvika smuts och salt på kromet ;) hehe

Men då ska jag alltså ha ett par cragar black spoke med ET 38 och bultmunster 5x114.3?

Tycker du jag ska beställa dom i 16"? Orignalfälgarna är 16" =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Gött! :)

Men cragarfälgar är ju så pass snygga att dom ska man ha som sommarfälgar också, riktigt feta är dom ;)

Du måste beställa korrekt navmått också, om du beställer för litet navmått (hålet i i mitten) så passar inte fälgen och du måste fräsa upp med CNC-fräs.

Fälgarna du behöver om jag inte är helt blind är 5 bults 114,3 (115 fungerar också, sitter på Chrysler 300C). Sedan är ET-måttet 38 mm, 42 mm (emellan 35-45 verkar gå bra) och navmåttet 70,3 mm. Originaöfäglarna är 16 tum och 6 tum breda tror jag.

Cragar-fälgar är alltid snyggast i 16 tum med feta svarta däck :D

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Gött! :)

Men cragarfälgar är ju så pass snygga att dom ska man ha som sommarfälgar också, riktigt feta är dom ;)

Du måste beställa korrekt navmått också, om du beställer för litet navmått (hålet i i mitten) så passar inte fälgen och du måste fräsa upp med CNC-fräs.

Fälgarna du behöver om jag inte är helt blind är 5 bults 114,3 (115 fungerar också, sitter på Chrysler 300C). Sedan är ET-måttet 38 mm, 42 mm (emellan 35-45 verkar gå bra) och navmåttet 70,3 mm. Originaöfäglarna är 16 tum och 6 tum breda tror jag.

Cragar-fälgar är alltid snyggast i 16 tum med feta svarta däck :D

Mvh
Jonathan
Heheh ja det är dom verkligen, därav valet ;)
Men du är 120% säker på att navhålsmåttet stämmer nu då? =)

Ska fixa bilder så fort de är monterade =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej igen!

Jag har kollat med alla och får fram att navmåttet är 70,3 mm, men sedan blir man osäker när en del säger 71,6 mm, dvs. samma som på Chrysler 300m (nästa generations Vision kan man säga, ny plattform osv.).

Det värsta vore om det i själva verket var större, eftersom då går inte fälgarna på, är det dock mindre så finns det ju billiga centrumringar för några kronor.

Det bästa kanske vore att skruva dän ett däck och kolla, så du blir 100% garanterad.

Jag måste dock säga att jag personligen hade beställt navmått med 71,6 mm! Då är man ändå garanterad passform.

Vad säger Alven-Ingvarsson, vilka navmått finns att tillgå?

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej igen!

Jag har kollat med alla och får fram att navmåttet är 70,3 mm, men sedan blir man osäker när en del säger 71,6 mm, dvs. samma som på Chrysler 300m (nästa generations Vision kan man säga, ny plattform osv.).

Det värsta vore om det i själva verket var större, eftersom då går inte fälgarna på, är det dock mindre så finns det ju billiga centrumringar för några kronor.

Det bästa kanske vore att skruva dän ett däck och kolla, så du blir 100% garanterad.

Jag måste dock säga att jag personligen hade beställt navmått med 71,6 mm! Då är man ändå garanterad passform.

Vad säger Alven-Ingvarsson, vilka navmått finns att tillgå?

Mvh
Jonathan
Har inte kollat med dom ännu. Men tänkte dra iväg ett mail nu med den info du gett mig och se vad de svarar.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Det låter bra, och 71,6 mm är med säkerhet och det är troligtvis det måttet dom utgår ifrån ;)

mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Det låter bra, och 71,6 mm är med säkerhet och det är troligtvis det måttet dom utgår ifrån ;)

mvh
Jonathan
Ja, får se vad de svarar. Jag har inte direkt möjlighet att plocka av hjulet här hemma och kolla eftersom hela trädgården är jättelerig efter all snö som smält så bilen hade bara sjunkit ner =(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Här hemma har snön också blivit vatten och lerat ner hela gräsmattan..

Tur att man har en fri lokal/verkstad att åka till :)

Men hör gärna av dig med vad dom svarar.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Här hemma har snön också blivit vatten och lerat ner hela gräsmattan..

Tur att man har en fri lokal/verkstad att åka till :)

Men hör gärna av dig med vad dom svarar.
Lovar att uppdatera med allt jag får reda på =)

Blev du nu med sugen på att skaffa ett par Cragar till din Avenger? :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Jo givetvis, jag leker runt med bildprogrammet här på datorn och kollar hur olika fälgar ser ut på min Dodge :D Har kollat bland annat Mustang-fälgar och lite annat, vill inte ha något tunt och vekt utan det måste vara "fetare" fälgar tycker jag, USA-fälgar :)

Ett par svarta Cragar vore verkligen inte fel till Dodgen! Kommer starkt att funderas på.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Jo givetvis, jag leker runt med bildprogrammet här på datorn och kollar hur olika fälgar ser ut på min Dodge :D Har kollat bland annat Mustang-fälgar och lite annat, vill inte ha något tunt och vekt utan det måste vara "fetare" fälgar tycker jag, USA-fälgar :)

Ett par svarta Cragar vore verkligen inte fel till Dodgen! Kommer starkt att funderas på.
Haha mina idéer smittar tydligen av sig :)
Skriv svar