Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Nej din bil har ingen inställd lampa för serviceintervall :)

Inga av de original-stereo jag har sett till Chrysler har utgång för baslåda osv. tyvärr.

Jag tror inte dom skickar till Sverige även om man frågar, men gör du ett försök, det är ett grymt bra köp med det priset och det kommer säkerligen se snyggt ut! ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Nej din bil har ingen inställd lampa för serviceintervall :)

Inga av de original-stereo jag har sett till Chrysler har utgång för baslåda osv. tyvärr.

Jag tror inte dom skickar till Sverige även om man frågar, men gör du ett försök, det är ett grymt bra köp med det priset och det kommer säkerligen se snyggt ut! ;)
När jag letade efter en Mac Pro (väger 20kg) så frågade jag alla som sa att de inte skickade till sverige, om de inte kunde göra det ändå. De svarade att de kunde det men att det skulle bli snordyrt pga datorn höga vikt.

Så en liten lätt stereo borde inte vara nåt problem.

Dock tråkigt att de inte har utgång för baslåda. För jag misstänker att varken mina infinityhögtalare eller stereo är specielt kraftfulla :(. Vill ju ha bra dunk i bilen =)

Ska maila och kolla. Jag sökte på "chrysler stereo" på ebay och fick upp en hel del intressant från olika årsmodeller =) Så prova du och se om du hittar nåt fint ;)

Bäst av allt hade varit om någon som har både min sort och den jag länkade till och kunde ställt dom bredvid varandra och visat på foto vilka skillnader det finns.

Vet du för övrigt vilken effekt som den där nyare stereon lämnar?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej igen!

Jo man kan hoppas att dom skickar till Sverige, många jag har frågat har nekat, speciellt från USA, vet ej varför men dom har väl inte det i rutin att skicka utomlands, blir väl mer pappersarbete kan jag tänka mig eller nåt sånt.

Jag har kollat runt och hittat ett par intressant stereo för ett par dagar sedan, men problemet är att jag har orange lampor istället för gröna, vilket är vanligast verkar det som, så ska leta vidare lite :)

Jag vill inte säga något om effekten eftersom jag säkert blandar ihop det, kan återkomma om exakt effekt, men tror att den ger ganska bra output faktiskt! ;)

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej igen!

Jo man kan hoppas att dom skickar till Sverige, många jag har frågat har nekat, speciellt från USA, vet ej varför men dom har väl inte det i rutin att skicka utomlands, blir väl mer pappersarbete kan jag tänka mig eller nåt sånt.

Jag har kollat runt och hittat ett par intressant stereo för ett par dagar sedan, men problemet är att jag har orange lampor istället för gröna, vilket är vanligast verkar det som, så ska leta vidare lite :)

Jag vill inte säga något om effekten eftersom jag säkert blandar ihop det, kan återkomma om exakt effekt, men tror att den ger ganska bra output faktiskt! ;)

Mvh
Jonathan
Ok. Men går det inte ganska lätt att fixa andra dioder i dom så de lyser orange istället? Borde väl finnas Chrysler, Jeep, Dodge med orange belysning? Avengern kan ju inte vara den enda?

Väntar med spänning på effektsiffrorna ;)

Är det i RMS då eller?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Nej tyvärr så finns det inte så många med orange display, detta pga. att Avengern använder instrumentpanel från Mitsubishi Eclipse, varav dom har orange färg. Det är enbart Avenger och Sebring Coupé årsmodell 95-01 som delar dessa likheter.

Jag tror att varje kanal har runt 20 RMS eller nåt sånt.

Min erfarenhet av infinity-systemen i Chrysler är väldigt positiv, jag har aldrig behövs installera någon extra förstärkare eller bas, det har gott och väl räckt med original faktiskt, min Dodge spelar väldigt bra och har en bra bas :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Nej tyvärr så finns det inte så många med orange display, detta pga. att Avengern använder instrumentpanel från Mitsubishi Eclipse, varav dom har orange färg. Det är enbart Avenger och Sebring Coupé årsmodell 95-01 som delar dessa likheter.

Jag tror att varje kanal har runt 20 RMS eller nåt sånt.

Min erfarenhet av infinity-systemen i Chrysler är väldigt positiv, jag har aldrig behövs installera någon extra förstärkare eller bas, det har gott och väl räckt med original faktiskt, min Dodge spelar väldigt bra och har en bra bas :)
Ok. Låter ju fint.

Men kan du inte ta från en sebring eller eclipse då? Fast nyare?

Vilka funktioner finns det att få i de nyare stereona? Såg att denna tog mp3-låtar och wma.

Men att den ej var "sat-ready"? Vad innebär det? Verkar som att det finns en hel del godis att få i de mer avancerade modellerna? =)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Jag såg det på de nyare stereona från 2008-2011, att de är ju 4 channel, infinitysystemet är väl 9 eller 10 channel? Då passar de väl inte i min bil? =( Då måste man väl ha tag i en stereo som är "infinity"? Eller?

Sett detta: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-04-Ch ... 029wt_1041" onclick="window.open(this.href);return false;

360w förstärkare till infinitysystemet på 300M :D

Coolt :P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Nej Eclipse har annan storlek osv. :/ Chrysler specialtillverkade just denna till Avenger och Sebring i båda kasett och CD, varav jag redan har CD men den glappar i 2 knappar lite.

Ska nog köpa en liknande som du tittade på ;)

Den modellen du tittade på är mer en update vad gäller utseende, sedan finns det ytterligare som har GPS, DVD osv. men dessa är svåra att få tag i å ebay.

PS, det ska ju gå att köra nyare stereo i din bil, men du blir som sagt tvungen att hålla på lite med kablarna.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Nej Eclipse har annan storlek osv. :/ Chrysler specialtillverkade just denna till Avenger och Sebring i båda kasett och CD, varav jag redan har CD men den glappar i 2 knappar lite.

Ska nog köpa en liknande som du tittade på ;)

Den modellen du tittade på är mer en update vad gäller utseende, sedan finns det ytterligare som har GPS, DVD osv. men dessa är svåra att få tag i å ebay.

PS, det ska ju gå att köra nyare stereo i din bil, men du blir som sagt tvungen att hålla på lite med kablarna.
Jo men om nu infinitysystemet är 10-kanaligt så vill man ju inte "byta ner sig" med att slänga in en 4-kanalig historia? :(

Men skönt att se att det finns slutsteg till detta systemet med bra malle i :D

Går ju mixtra ihop ett fett system av de prylarna hehe.

Har du infinity med 10 högtalare i din avenger?

Svårt att hitta de där stereona med det nyare utseendet. Skulle helst vilja ha en med navigering men det kan räcka med mp3 med.

Men det ska som sagt passa infinitysystemet och går att få att fungera :)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Nu har jag letat mig gul och blå på ebay efter en stereo. Blir inte klok på vilket jag ska välja.

Finns många häftiga modeller med touchscreen, navigation, mp3 osv...som säkerligen hade gått att få att passa i min bil.

MEN, det står inte om de stödjer Inifnity. Och vad jag förstått så finns det Chryslers både med och utan Infinity?
Och jag vill ju inte gå ner i antal högtalare eller ljudkvalitet. Infinity har väl även surround?

Dessutom verkar de nya köra canbus? Innebär det att jag inte kan ha det i min bil?

Hur ska du göra med in stereouppgradering?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Nej i min Avenger har jag 6 högtalare, vilket fungerar bra, det är främst Voyager / Town & Country som kan ha uppemot 10 st.

Det stämmer att det är en helt ny kontakt till de nyare stereona, den kontakten kom runt år 2003, så man behöver antingen splitta kablarna själv och kopla in eller hitta någon adapter, har för mig att jag hittade någon på ebay, ska kika igen, jag vill helst ha den plug-n-play annars ser det inte snyggt ut i kabelhärvan :)

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Nej i min Avenger har jag 6 högtalare, vilket fungerar bra, det är främst Voyager / Town & Country som kan ha uppemot 10 st.

Det stämmer att det är en helt ny kontakt till de nyare stereona, den kontakten kom runt år 2003, så man behöver antingen splitta kablarna själv och kopla in eller hitta någon adapter, har för mig att jag hittade någon på ebay, ska kika igen, jag vill helst ha den plug-n-play annars ser det inte snyggt ut i kabelhärvan :)

Mvh
Jonathan
Hej. Jag mailade en på ebay angående de där nyare med touchscreen och mp3-stöd. Han svarade att man var tvungen att ha minst en 2006 eftersom de körde med canbussystem :(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

EDIT; skrev fel, hittar inte den adapter jag sökte.

Men det verkar inte gå om det är canbus, det är ju en signal som från bilens dator som startar en del grejer i stereon.

Om du köper en upp till -05 (äldre utseendet) så behöver du ändå lite konverteringskablar, men det har du kanske sett på ebay :)

mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Här har du ett kit för runt 1 000:- inkl. frakt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gates-En ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kittet är ju till en 1994? Jag har en 1996. Passar det ändå?

Vad ska det kosta att byta kamrem på min bi? Har hört siffror på 9-11.000kr :shock:
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

EDIT; skrev fel, hittar inte den adapter jag sökte.

Men det verkar inte gå om det är canbus, det är ju en signal som från bilens dator som startar en del grejer i stereon.

Om du köper en upp till -05 (äldre utseendet) så behöver du ändå lite konverteringskablar, men det har du kanske sett på ebay :)

mvh
Jonathan
Ja jag tror det med. Vilket år började de med canbus då?
Skriv svar