Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Aha, då förstår jag, måste vara något annat då =(

Det är bara att dra ut plastpanelen rakt ut, den sitter med clips, var försiktig dock, det kan ju alltid hända något tråkigt som att det spricker eller dylikt :( Sedan sitter huvudenheten med två stjärnskruvar tror jag, därefter är det bara kablaget som ska lossas när man drar ut stereon.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Azvareth
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 22 mar 2014, 08:05
Ort: Skåne

Re: Chrysler Vision-tråden

Det känns som något annat ja!

Det gick smidigt att ta bort panelen, lättare än andra bilar jag mött.

Nå! när det kommer till bilstereon verkar det i minba öron vara huvudenheten, jag tog bort alla sladdar utom vad jag antar är strömförsörjningen... Fortfarande lyste felmeddelandet CLIP-AMP.

Så nu funderar jag på att annonsera efter någon gammal radioreparatör som var verksam på åttio-nittiotalet. Kanske pensionerad men som ändå vill åta sig uppdraget att restaurera enheten.

Sökte på lite skrotar efter en ersättningsenhet, men det verkar vara helt dött med så gamla apparater.


//Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Aa, för annars tycker jag inte att du borde få upp det felmeddelandet.

Men kolla på ebay.com efter en huvudenhet, sök efter "Eagle Vision", "Dodge Intrepid", "Chrysler New Yorker" etc, bilar som är av samma plattform :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Hur luftar man bromsarna enklast på chrysler vision (iochmed att den har abs, vill minnas att proceduren är annorlunda mot icke-abs fordon)?

Komplett bromsvätskebyte gäller det då alltså.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Hej!

Man måste lufta systemet i två steg, ett för de vanliga bromssystemet och ett för ABS-systemet. Det vanliga bromssystemet är ju mer enkelt, men ABS-systemet kräver att man har tillgång till Chrysler instrument, det är väl så att man kan köra det hydrauliska "manuellt" med hjälp av den enheten man kopplar till bilen, typiskt nog.

Så kolla med en Chrysler verkstad vad dom ska ha i sådana fall, du kan ju underlätta genom att t ex. förbereda luftskruvarna så dom är i bra skick, sedan är det bara "fritt fram" för dem att gå igenom alla punkter.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Azvareth
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 22 mar 2014, 08:05
Ort: Skåne

Re: Chrysler Vision-tråden

Men kolla på ebay.com efter en huvudenhet, sök efter "Eagle Vision", "Dodge Intrepid", "Chrysler New Yorker" etc, bilar som är av samma plattform
Då har jag en följdfråga, då det en dag kommer till att man behöver reservdelar, passar delar från dessa olika bilar men med samma plattform på varandra?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Det mesta är samma såsom chassikomponenter, motor och drivlina (om det är samma vill säga, och rätt årsmodell), vissa kosmetiska detaljer osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Har ett akut problem. Var kan jag få tag i hand/parkeringsbromsbackar till min chrysler vision omgående? Hansen racing hade inga och jag måste ha tag i dom senast innan månadsskiftet.
Begagnade går också bra. men det är akut. var kan jag finna dom?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Kolla med din lokala bildelskedja, de borde ha fler inköpskanaler av amerikanska bildelar, är säker på att de kan ordna när det gäller att få fram det så fort.

Begagnade kan nog bli svårt om man inte har tur att någon bil inte stått stilla för länge och backarna var fräscha när objektet inkom. Känns som att det kan bli svårt som sagt.

Kolla annars med någon säljare på ebay om de kan ordna expressfrakt, om det enbart är backarna du behöver, om allt annat är helt och fungerande.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Behöver akut instruktioner hur man byter handbromsbeläggen på höger sida bak.

Ser ut så här:
[bilder]http://i122.photobucket.com/albums/o248 ... joagna.jpg[/bilder]

Och så här:
[bilder]http://i122.photobucket.com/albums/o248/Elajten/Mobile%20Uploads/6E468155-295A-44E1-95E2-9062CA88881C_zpstjbyaltc.jpg[/bilder]

Hur får jag bort beläggen? Ser ju jättesvårt ut :'(
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Chrysler Vision-tråden

Ta bort fjädrarna och pinnarna som sitter i mitten av beläggen på hö och vä sida.
Pinnarna trycks in och snurras ett kvarts varv

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

De där backarna vara riktigt slitna, förstår att de behöver bytas.

Principen är ofta samma på de flesta bilar.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Avenger skrev:De där backarna vara riktigt slitna, förstår att de behöver bytas.

Principen är ofta samma på de flesta bilar.
Ja men de är bara slut på höger sida.

Hur kan de komma sig?

Btw, finns det någon lastavkännande ventil på Chrysler Visions bromssystem?


Behöver också hjälp med att hitta följande så billigt som möjligt:

* Serpentinrem
* Löphjul till denne
* AC-rem

Vet att du brukar hitta sånt billigt i kit på ebay ;)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Tidigare ägare kanske bara bytte på en sida om det blev nedslag på besiktningen med parkeringsbromsen.

Det var en 3.5 V6 97?

Hittade länkar på ebay.com till serpentinrem http://www.ebay.com/itm/Goodyear-Engine ... 39&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; , AC rem (står compressor) http://www.ebay.com/itm/DieHard-15550-R ... a6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; och hjul (vet dock ej om det är denna du söker) http://www.ebay.com/itm/Drive-Belt-Idle ... b9&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Sök på intrepid belt eller eagle vision belt och den årsmodellen så kommer det relaterade produkter till drivremmarna och tillbehör.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Avenger skrev:Tidigare ägare kanske bara bytte på en sida om det blev nedslag på besiktningen med parkeringsbromsen.

Det var en 3.5 V6 97?

Hittade länkar på ebay.com till serpentinrem http://www.ebay.com/itm/Goodyear-Engine ... 39&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; , AC rem (står compressor) http://www.ebay.com/itm/DieHard-15550-R ... a6&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; och hjul (vet dock ej om det är denna du söker) http://www.ebay.com/itm/Drive-Belt-Idle ... b9&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Sök på intrepid belt eller eagle vision belt och den årsmodellen så kommer det relaterade produkter till drivremmarna och tillbehör.
Aah...fint....det var inga dyra prylar :)

Glömde givetvis att fråga, har du möjligen länkar på några prylar till:

* Avgasfläns eller vad nu den prylen heter som håller ihop downpipen med grenröret (behöver nya såna akut)
* Tändkablar
* Tändstift
* TPS
Skriv svar