Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Tjena!

Den hade inga batterier i alls, men minns jag rätt så är det CR2032, och de nyare Voyagers har CR2025 (dvs. 0,7 mm skillnad i tjockleken då CR2032 = 3,2 mm tjocklek och CR2025 = 2,5 mm tjocklek).

Har du ett batteri i din dosa så kan du bara köpa samma =)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Eagle_Vision skrev: sön 02 jan 2011, 13:54 Hej.

Har köpt mig en Chrysler Vision -96. Så här ser kärran ut:
Bild

Har ett problem med den, det kommer ingen värme från värmesystemet inne i bilen. Finns inga felkoder, alla slangar i motorutrymmet är varma och tempmätaren visar korrekt värde osv. Alltså cirkulerar vattnet men det kommer ingen värme. En polare trodde att det kunde ha hamnat löv eller annat vid något spjäll eller liknande?

Har dock provat att resetta AC´n genom att hålla in knapparna: "Floor", "Mix" & "Defroster". Ingen felkod visades och ac´n återställde alla portar och spjäll (tror jag).

Sen undrar jag om motorn i bilen. Är det en pålitlig pjäs eller är den bräcklig som ett korthus? Undrar eftersom man hört mardrömshistorier om Chrysler Voyager om blåsta toppapackningar och rasade lådor. Jag personligen vill ju tro att detta beror på misskötsel och inte dålig kvalitet, men jag kan ju ha fel?

Så hur ligger det till med den annars så härliga 3.5l V6´an?
Min bil har bara gått 22.000 mil.

Annan fråga:
Här är stereon i min bil:
Bild

Vad kan ni berätta om den? Bilen är en Limited Edition och har Infinity-högtalare. Är det något krut i stereon? Finns det lågnivåuttag eller liknande på den? Den stödjer tydligen cd-växlare men det sitter ingen i bilen. Är kablar till detta fördraget? Kan jag hitta kablar till detta i skuffen om jag viker undan inredningen där bak?

Någon har tydligen knäckt höger antenn och vänster antenn åker inte upp när radion startas, är den inte till för radio? Kan jag flytta kablarna från den högra till den vänstra?

Belysingen i stereon blinkar till och hela strömförsörjningen till stereon verkar glappa. Är det strömkabeln som har glidit ur en bit kanske?
Avenger: jag har för mig att du hjälpte mig finna koden till denna stereon i min bil? Dessvärre minns jag varken koden eller S/N eller Partnumret. Min bror har en likadan som är låst i hans Jeep GC. Är det nåt du kan hjälpa mig med? Hittar inte ens stereon på allpar.com.

Vad heter den?
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Var kan man få tag i en eller 2st såna här Infinity 6x9 hatthyllehögtalare (med exakt samma nummer som på bilden)?

Bild
Användarens profilbild
Concorde
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 08 jan 2020, 16:55
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev: lör 29 jan 2011, 00:17 Hej!

Du kanske inte har något larm installerat sen fabrik (tillval), utan ljudet man hör när du låser bilen är endast en indikation på att centrallåset har låsits med fjärrdosa.

Och att det står Anti-Theft på stereon betyder att den kan ha kod och har inget med bilens larm att göra.

Det lyser ingen lampa i instrumentpanelen när du låser bilen med antingen nyckeln i dörren eller med fjärrlåset?

Det ska lysa/blinka en röd lampa som säger "Alarm" på instrumentpanelen om larmet fungerar/finns.

PS, visst måste man ha fina fälgar även på vintern, det är faktiskt en lyxbil, när dom såldes nya så var dom inte billiga ;)

Mvh
Jonathan
Vannetukku OY i Finland har BBS till din bil, där vi har beställt till vår Concorde, som ju enligt Åbergs är en i mångt och mycket systerbil till Vision
Användarens profilbild
Concorde
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 08 jan 2020, 16:55
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Eagle_Vision skrev: tis 09 okt 2018, 21:08 Var kan man få tag i en eller 2st såna här Infinity 6x9 hatthyllehögtalare (med exakt samma nummer som på bilden)?

Bild
Kolla bakom solskyddet på förarplats, där skriver många upp den.
Skriv svar