Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej"

Can bus verkar ha kommit mellan år 2005/2006 när Chrysler introducerade nya modeller, såsom Charger, 300C, uppdaterad Voyager, osv.

Det kitet till kamrem passar din bil (3,5 liters).

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej"

Can bus verkar ha kommit mellan år 2005/2006 när Chrysler introducerade nya modeller, såsom Charger, 300C, uppdaterad Voyager, osv.

Det kitet till kamrem passar din bil (3,5 liters).

Mvh
Jonathan
Ok. Då ska ja beställa ett sådant. För de snackade om summor på 9-11.000kr fr att byta kamrem på min bil inklusive material =(

En annan fråga, staget från torkarmotorn har lossnat från torkararmarna under torpedplåten. Idag när jag talade med Chrysler så sa de att man kunde inte byt ut just den kulan utan fick byta hela arm-systemet =(
Vet du vad detta kan kosta och om de säljer sådant på ebay?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Jag blir väldigt fundersam över varför säljarna på ebay skriver årsmodell 93-94 för kamremmen, det verkar vara helt fel, det är ju samma motor från 93-97!! :?

Annars hittar man ju bara remmen till årsmodell 95-97: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Dayc ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad jag vet och tror så ska ett komplett kit passa, men du bör nog fråga säljaren varför han i hela friden skriver årsmodell 93-94, jag blir inte klok på det.

Tror inte du kan beställa ett paket från ebay med torararm osv. blir nog väldigt tung vikt har jag för mig när jag skulle beställa till min Stratus för längesedan. Hör annars med USA-bildelar i OSBY, http://www.bildelarosby.se" onclick="window.open(this.href);return false;, dom bör ha eller bildelsbasen.se

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Jag blir väldigt fundersam över varför säljarna på ebay skriver årsmodell 93-94 för kamremmen, det verkar vara helt fel, det är ju samma motor från 93-97!! :?

Annars hittar man ju bara remmen till årsmodell 95-97: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Dayc ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad jag vet och tror så ska ett komplett kit passa, men du bör nog fråga säljaren varför han i hela friden skriver årsmodell 93-94, jag blir inte klok på det.

Tror inte du kan beställa ett paket från ebay med torararm osv. blir nog väldigt tung vikt har jag för mig när jag skulle beställa till min Stratus för längesedan. Hör annars med USA-bildelar i OSBY, http://www.bildelarosby.se" onclick="window.open(this.href);return false;, dom bör ha eller bildelsbasen.se

Mvh
Jonathan
Men har inte bilarna från 93-94 3.3l v6? jag har ju 3.5l v6?

Får nog ringa bildelarosby och höra med dom.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Nej 3.5 fanns med från starten -93.

Hör med Osby, dom borde ha till din bil. Men hur ser det ut där staget är defekt? Var det nyligen det gick sönder? Det går inte att köpa hem buntband i stål och fästa så att staget fungerar igen? Så löste vi det på en bil för ett tag sedan, fungerade bra. Men nu vet jag inte hur det ser ut hos dig, men bara ett förslag :)

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Nej 3.5 fanns med från starten -93.

Hör med Osby, dom borde ha till din bil. Men hur ser det ut där staget är defekt? Var det nyligen det gick sönder? Det går inte att köpa hem buntband i stål och fästa så att staget fungerar igen? Så löste vi det på en bil för ett tag sedan, fungerade bra. Men nu vet jag inte hur det ser ut hos dig, men bara ett förslag :)

Mvh
Jonathan
Ja alltså det gick ju sönder i själva "kulan" som givetvis är i plast. Jag löste det tillfället med att vira ståltråd några varv runt armarna så att de hölls mot varandra. Men tråden glider ju då fram och tillbaka och sliter på armarna.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Går det möjligtvis inte borra hål eller något liknande och fästa något buntband i metall :( ?

Jag ska försöka ta fram en skiss på det, jag har lite svårt att föreställa mig hur det ser ut :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Går det möjligtvis inte borra hål eller något liknande och fästa något buntband i metall :( ?

Jag ska försöka ta fram en skiss på det, jag har lite svårt att föreställa mig hur det ser ut :)
Ja det hade varit bra med en skiss.

Föresten, vad ska det kosta att byta kamremmen? Arbetet alltså?
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Jag kan inte hitta någon på ebay som säljer kamremskit med tillhörande vattenpump till en -96 som vill skicka till sverige =(

Hittar du någon?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Kamremsbyte (arbetet) bör ju inte gå på mer än 4000-5000:- bereonde på verkstad, men dom kanske har lägre eller högre pris i din stad, vet ej :)

Nej jag verkar heller inte hitta något sådant kit på just ebay, konstigt.

Men annars om du köper vattenpumpen från Hansenracing (så slipper du frakt från ebay), finns för runt 900:- tror jag, sen kan du köpa kamremmen från ebay plus spännrullen. Det verkar som om vattenpumpen inte är densamma från årsmodell 93-94 och 95-97, konstigt nog, samt heller inte för de olika motorstorlekarna på 3.5 litern (200 resp. 215 hk).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Kamremsbyte (arbetet) bör ju inte gå på mer än 4000-5000:- bereonde på verkstad, men dom kanske har lägre eller högre pris i din stad, vet ej :)

Nej jag verkar heller inte hitta något sådant kit på just ebay, konstigt.

Men annars om du köper vattenpumpen från Hansenracing (så slipper du frakt från ebay), finns för runt 900:- tror jag, sen kan du köpa kamremmen från ebay plus spännrullen. Det verkar som om vattenpumpen inte är densamma från årsmodell 93-94 och 95-97, konstigt nog, samt heller inte för de olika motorstorlekarna på 3.5 litern (200 resp. 215 hk).
Märkligt =(

SÅ vilka delar behövs för ett kamremsbyte då?
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Jag tror att jag ska kolla upp stereon i min bil lite noggrannare imorgon när det är ljust. Ska kolla på slutsteget med. Verkar som att det sitter ett innanför vänster bakskärm. Satt någon platt avlång svart låda på väggen där. Om jag får bort glappandet och bytt antennsladden så köper jag en cd-växlare från ebay, förutsatt att den kan läsa cd-r och cd-rw skivor. Antar att den ej spelar mp3?

För den rundare modellen som satt i sebring är ju som sagt rund och min stereo är ju fyrkantig så det ser nog inte så snyggt ut i hålet då kanske?

Hur får jag loss ramen som sitter runt den föresten? Vill inte riskera att knäcka något?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Hej!

Kan inte svara på just din bil, men 300M har en förstärkare bakom panelen vid framrutan i kupén, till höger mot passagerarsidan.

Du kan bränna skivorna i t ex. Windows Media Player så konverteras MP3-filerna till "vanligt CD-ljud" som man kan spela upp i alla CD-spelare.

Här är en bild på hur du lossar panelen runtom stereon (dvs. dra bara den mot dig):

Bild
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Hej!

Kan inte svara på just din bil, men 300M har en förstärkare bakom panelen vid framrutan i kupén, till höger mot passagerarsidan.

Du kan bränna skivorna i t ex. Windows Media Player så konverteras MP3-filerna till "vanligt CD-ljud" som man kan spela upp i alla CD-spelare.

Här är en bild på hur du lossar panelen runtom stereon (dvs. dra bara den mot dig):

Bild
ja hur de kan brännas ut till skiva vet jag ;)
Kör för övrigt Mac =) Men ett bra tips

Den bilden är guld värd. Ska kika på det imorgon. Hoppas jag finner problemet med glappet i stereon. Kanske en lödning inne i stereon?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

8-)

Då måste jag fråga, hur funkar forumet i MAC? :) Inget som ser udda ut eller liknande? All feedback är bra :D

Det är värt att kolla efter någon sprucken lödning, inget finns att förlora på det :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar