HEJ.
Då min fråga inte tvunget är relaterad till ett speciellt märke tänkte jag droppa den här. Hoppas det funkar.
Har monterat ett extra oljekyl i fronten på min jänkebil. Tidigare hade jag endast kylet som är inbyggt i kylaren så att säga. Nu är frågan skall jag hoppa över att koppla in original kylen och endast använda min nya externa kylare eller om jag ska leda in olja i kylen i kylaren först och sedan till den externa kylaren?
Alla med, solklart beskrivet?
Pelle
Montering oljekyl automatlåda
Annons
Re: Montering oljekyl automatlåda
Jag hade först och främst haft kvar original kylare, och därefter, beroende på vad bilen ska användas till, koppla på en extra Se dock till så att den inte kyler för mycket under vinterhalvåret, dvs. så att den är dimensionerad till bilen och användningsområdet
mvh
mvh
Re: Montering oljekyl automatlåda
Varför man kopplar bort originalet på äldre bilar är för att förhindra automatlåderas när kylaren kalvar i gaveln och trycker in glykol i automalådan.
Har gjort det på många bilar och har även haft kalvning i en kylare på en av mina Avalancher. Vet inte hur länge jag hade problemet men stannade för lunch och när jag kom tillbaka ut såg jag att hela hjulshuset under expansionskärlet va DEX3 rött... jag klarade mig med 2 sköljningar av lådan (32-35L Dex3) och en en nu universalkylare till lådan medans jag pluggade originalkylarens hål i gaveln
Har gjort det på många bilar och har även haft kalvning i en kylare på en av mina Avalancher. Vet inte hur länge jag hade problemet men stannade för lunch och när jag kom tillbaka ut såg jag att hela hjulshuset under expansionskärlet va DEX3 rött... jag klarade mig med 2 sköljningar av lådan (32-35L Dex3) och en en nu universalkylare till lådan medans jag pluggade originalkylarens hål i gaveln
RAM Sport 1500 4x4
Re: Montering oljekyl automatlåda
Jo precis, jag tänkte dock på att det var en separat kylare / nyare bil
Så summarum, det beror även på vad man har för bil/kylare
Så summarum, det beror även på vad man har för bil/kylare