Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

EU konvertering Ford Mustang 2014

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Ford Mustang
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 09 apr 2018, 13:51

EU konvertering Ford Mustang 2014

Hej,

Har äntligen fått över min Ford Mustang, som jag köpte på en tjänsteresa i Atlanta i januari.
Nån som vet vilka ombygnationer(blinkers mm.) som krävs för att klara reg.besiktningen?
Nån som har tips om var man köper delarna?
mvh
Magnus
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: EU konvertering Ford Mustang 2014

Inte exakt då min egen US importerade bil har dispans för dyl saker, något som så vitt jag vet inte ges längre.

Men sidoblinkers ska finnas enligt gällande EU regler, antingen på skärmen framför dörrarna eller i speglarna, samt att blinkers bak ska ha klarglas med oranget ljus. Istället för som på min där jag har rött glas, eller vissa som har klarglas men med vitt ljus, vet dock inte hur vanligt det är nu för tiden.

Någon kommer garanterar lägga till nåt eller korrigera mig här!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: EU konvertering Ford Mustang 2014

Spana in Cartown.se, de har en hel del grejor vad gäller europakonvertering, särskilt till Mustang :)

Då du inte importerat den som flyttgods så blir det inte många dispenser (om ens några), så det mesta måste fixas, åtminstone i belysningsväg.

Vad har du för strålkastare förresten?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
pingis
Minivan
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 23 maj 2015, 20:46

Re: EU konvertering Ford Mustang 2014

Tips på diskreta men fina sidoblinkers: Peugeot från 1970-talet. De är så små de kan bli utan att bli någon sorts töntiga LED-grejer från wish.com. Dessutom fungerar de utmärkt även om man råkar träffa en icke-glad besiktningsman.
Skriv svar