Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Special verktyg byta olja automatlåda?! Grand Voyager 2010

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Special verktyg byta olja automatlåda?! Grand Voyager 2010

Hej!

Ska göra 10.000mil service på min grand voyager 2010 och då ska oljan i automatlådan bytas, verkstaden jag ska lämna in den på sade att dom inte kan byta oljan i automatlådan då det krävs ett specialverktyg dom inte har. Vad är detta för ett verktyg? och kan jag få tag på det billigt ngnstans?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Avenger den tor 21 aug 2014, 11:50, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell/årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?!

Har sökt runt och hittar inte dessa special verktyg dem behöver... bara denna:
http://www.ebay.com/itm/Transmission-Oi ... 0742794394" onclick="window.open(this.href);return false;

Men den antar jag det inte är.. ska ringa och höra med dem imorgon men detta var lite störande..
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?!

Nej detta går inte har sökt som helvete men hittar verkligen inget på ämnet, ngn som vet får GÄRNA dela med sig annars får jag helt enkelt vänta tills imorgon och ringa...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?!

Hej,

Jag tror att det kan röra sig om den oljestickan om du har den automatlådan som saknar detta, annars är det lite riskabelt om de chansar utan att kontrollera mängden olja efter ett byte.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?!

Din bil har inte oljesticka, så man kollar oljenivån med dator.
Man kan däremot köpa oljestickan och voila så kan man kolla nivån:-)
Nivåröret finns där och hålet är täckt, dit ska oljestickan
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?! Grand Voyager 20

Okej tack för svaren! Har pratat med dem idag och det var just oljestickan som var problemet men han skulle ordna det!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Special verktyg byta olja automatlåda?! Grand Voyager 20

Skönt att det ordnade sig.

Ett tips är även att själv köpa in detta om man vill utföra egen service, kanske även kan vara bra att ha om man någon gång skulle behöva kontrollera nivån.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
rimme
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 17:44

Special verktyg byta olja automatlåda?! Grand Voyager 2010

Lånar tråden till chrysler 300 -06, jag har ingen oljesticka heller för lådan, men skulle gärna vilja kolla nivån, har jag också ett pluggat rör? Har tittat som hastigast men utan resultat :-(
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300
Skriv svar