Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kraftiga vibrationer! Voyager -95

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Grand Voy-95
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 22:04

Kraftiga vibrationer! Voyager -95

Har en gammal Voyager-95 som börjar att vibrera kraftigt vid enstaka tillfällen??
Det känns nästan som att höger framhjul håller på att lossna!!!! Detta kommer oftast när jag har svängt höger,,, men om jag kör fullt rattutslag åt vänster typ två varv i en rondell så självläker problemet!!???!!?
sen kan det gå i 10-20 mil till innan det kommer tillbaka!
Bilen har godkänts av bilprovningen och jag bad dom att leta efter felet, men de hittade inget!
Någon som varit med om detta??
Mvh Grand Voy-95
Senast redigerad av Avenger den fre 12 sep 2014, 00:25, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttade inlägget till Voyager-kategorin samt la till årsmodell i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Kraftiga vibrationer! Voyager -95

Det är just sådana bilar man nästan skulle behöva uppleva live med rätt skulle fenomen som bara uppträder sporadiskt.
Men med fenomenet med att hjulet nära på känns att det lossnar känns ju väldigt skumt då ej bilprovningen inte finner som sliten bussning osv. Tänkte möjligen hur fast stödknuten känns?
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Grand Voy-95
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 22:04

Re: Kraftiga vibrationer! Voyager -95

Tack för svar!
Menar du drivknut när du nämner stödknut?
Jag har funderat om det kan vara en drivknut som "låser" sig eller kan det vara nåt med automatlådan?
Finns det några diffspärrar som kan ge dessa fenomen ????
Tacksam för bollplank :)
Användarens profilbild
Grand Voy-95
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 22:04

Re: Kraftiga vibrationer! Voyager -95

Har nu kört ca 50 mil efter att jag har bytt höger drivaxel utan problem!!!
Hoppas att det fortsätter så :)
Skriv svar