Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Diesel
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 08:16

Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Har en CHRYSLER VOYAGER III 3.3 AWD år 2004 som jag ska byta växellådan på.
Är det någon som vet om det är samma låda på 4 hjulsdrivna som på 2 hjulsdrivna bilar.
Är det bara lådan från 3,3l motorn jag kan använda eller passar alla lådor till alla modeller? Är det skillnad på växellådorna när det gäller årsmodeller också? Vet ni var jag kan hitta bra information om växellådor?

Vet någon om det finns någon typ av guidning via bilder eller text på hur man byter växellåda? Skruva kan men behöver få tag på instruktioner på hur jag går tillväga på bästa sätt.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Avenger den mån 13 okt 2014, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till lite mera info i rubriken. Mvh
Annons
Användarens profilbild
Diesel
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 08:16

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Är det ingen som vet något?
Skulle verkligen behöva veta om det är samma låda på 4 hjulsdrivna som på 2 hjulsdrivna bilar.
Användarens profilbild
Diesel
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 08:16

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

är det någon som känner någon som har hört ett ryckte om hur det kanske är?
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Skulle tro det är samma låda. Vet inte om 4wd har förstärkta lådor
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Finns två olika lådor, 40TE och 41TE. Har kollat både i Haynes manual och vst-bok fr USA. Det väldigt magert om fwd.
Användarens profilbild
Diesel
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 08:16

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Tackar nu har jag lite info att gå på
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Kan du hitta id-skylten är ju mycket vunnet(ser likadant ut på båda lådorna). Själv använder jag Biltemas teleskopspegel med inb. belysning i svåra lägen eller stoppar ner kameran o fotar. Efter några försök har jag oftast en bra bild.
vxid.jpg
Användarens profilbild
Diesel
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 11 okt 2014, 08:16

Re: Automatväxellåds frågor Voyager AWD -2004

Anders Ason skrev:Kan du hitta id-skylten är ju mycket vunnet(ser likadant ut på båda lådorna). Själv använder jag Biltemas teleskopspegel med inb. belysning i svåra lägen eller stoppar ner kameran o fotar. Efter några försök har jag oftast en bra bild.
vxid.jpg
Jag har skrivit ner alla som står på den lappen men lyckas inte begripa vad siffrorna betyder :-( tycks inte finnas någon logik i siffrornas betydelse.
Har sökt och letat bland lådorna på skroten men har ej hittat samma siffer kombo eller liknande siffer kombintion på dom lådorna.

jag ska ta och titta på det en gång till och se om det går upp nå ljus för mig
Skriv svar