Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skitiga lyktor - hur få bort glaset? Voyager -99

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
JennieF
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 25 jan 2015, 13:52

Skitiga lyktor - hur få bort glaset? Voyager -99

Har en grand voyager från 99, fick dels anmärkning på bes om dåliga lyktor, och jga upplever halvljuset som dåligt.

Har nu tagit loss hela insatsen i hopp om att kunna polera utsidan på glaset, men ser nu att mycket skit sitter på insidan. Alltså kan jag polera mig ända till Kina om jag så vill, insidan kommer inte bli ren iaf.

Kan man ta bort glaset på något vis så man kommer åt på insidan? Reflektorerna såg rätt skitiga ut de också av det lilla jag kunde se.
Senast redigerad av Avenger den mån 26 jan 2015, 13:10, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodell och årsmodell i rubriken samt flyttade tråden till Voyager-kategorin , mvh
Annons
Användarens profilbild
Ron
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 16 nov 2011, 21:06

Re: Skitiga lyktor - hur få bort glaset?

Hey, risk att det blir ett dåligt svar men kanske kanske. Vet inte hur du skall komma åt insidan på dessa och om det ens går. Utsidan, som du redan har polerat, har du polerat med bilpolish? Om du söker på "polish headlights" på ytoutube så får du ett gäng förslag. Lycka till. Ron
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Skitiga lyktor - hur få bort glaset?

Mig veterligen går det inte att sära på glas och reflektor. Själv hällde jag i diskmedel/vatten genom lamphålet lät det stå ett tag, skakade om ordentligt, skölj och torka med hårfön (blir inte för varm som en v-pistol). Blev mycket bättre.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skitiga lyktor - hur få bort glaset? Voyager -99

Om det bara är smuts och inte bränt i plasten på insidan så är nog Anders förslag det bästa, men om det behövs slipas/poleras så kanske det funkar med att lägga dem i ugnen och värma upp limmet, vet dock inte om det fungerar på Voyager samt om det ev. uppstår farlig lukt som kan komma från limmet, så det är väl inte att rekommendera. Men limmet måste värmas på något sätt, det får heller inte bli för varmt då plasten kan ta skada. Risken är även stor att plasten spricker ändå, samt att det kan bli väldigt svårt att limma tillbaks dem på ett bra sätt så att det inte uppstår massa fukt på insidan efteråt.

Visar det sig att polering behövs på insidan så är det nog bäst att leta efter bättre begagnade lyktor eller helt nya.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar