Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
bluesmike
Minivan
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 25 feb 2014, 12:49
Ort: Alingsås, Sweden
Kontakt:

styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Hej.
Hör missljud från drivremssystemet, jag misstänker styrrullen för den kan jag vicka något på samt hör ett litet ljud när jag gör detta.
Jag försökte demontera remmen för att lättare kunna undersöka samtliga remskivor, dock insåg jag att jag behöver skaffa ett specialverktyg med en fyrkant på, 1/2" såg det ut som.
Nu till frågan, hittar styrrullar på nätet men är väldigt osäkert vad som passar å inte för det finns flera typer, ändå kan det stå att det passar när man fyllt i vilken bil man har. Någon som har koll på detta alt. någon som vet någon pålitlig sida på nätet? (helst med bra pris oxå :D )
Styrrullen är ca 30mm bred och ca 70mm i diameter (tumstock) hålet i lagret vet jag dock ej..

ha de!
Using Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Denna borde passa (Gates 38043), läste på deras sida att diametern är 76 mm:

http://www.ebay.com/itm/Gates-Drive-Bel ... 1H&vxp=mtr

Cirka 330:- kr inkl. frakt (ingen tull eller moms tillkommer då produktpriset är ungefär 120:- kr).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
bluesmike
Minivan
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 25 feb 2014, 12:49
Ort: Alingsås, Sweden
Kontakt:

Re: styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Tackar.. Blir att kika på detta efter jag monterat i egr-ventilen.. Beställde från rockauto.com.. Riktigt bra sida..

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Using Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Ja, Rockauto.com har riktigt många delar till mycket bra priser, även gött att man kan välja Expressfrakt å få hem sakerna på 2-3 vardagar om det brådskar.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: styrrulle/löphjul/idler pulley CGV 3,3 2006

Hej ble bilen tyst efter du bytt hjulet? Med vänlig hälsning, Micke
Skriv svar