Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Något är fel?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Något är fel?

Motorjournalisterna har bestämt sig: ignorera eller skriva ner Lancia Voyager i alla sammanhang. Varför?

I min värld undrar jag varför inte alla vill ha en sådan bil?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Något är fel?

De skulle aldrig lagt ner märket Chrysler här i Europa, jag förstår inte hur de kunde gå över till ett märke som Lancia vad gäller bilar som Grand Voyager och 300C. Visst, Chrysler hade väl fått ett lite dåligt rykte i folkmun, främst pga. automatlådorna, detta följde med under alla åren tyvärr (felen med automatlådorna stämde heller inte, vilket de som är insatta i ämnet vet om). Chrysler skulle istället marknadsfört sig med inriktning mot bl.a. detta, nå ut med information om att det inte fanns några sådana typiska fel, förbättringar som gjorts osv.. Lite fler motoralternativ hade heller inte skadat för de andra bilarna, samt att bredare utbud.

Jag tror att det hade gått mycket bättre om Chrysler och Dodge hade stannat kvar här i Europa. För övrigt så kommer det väl bli så att de återintroduceras då de flesta bilmodeller snart saluförs mot världsmarknaden. Även Ram Pickups kommer troligtvis att officiellt börja säljas i Europa osv., går det rykten om på olika nyhetssajter, säkerligen före Chrysler och Dodge ev. gör sin "comeback". De två sistnämnda hade för övrigt lätt kunnat breda modellutbudet då de kan använda sig av märken som Jeep, Fiat och Alfa Romeo, vilket det går mycket prat om också, men då bör skillnaderna vara mer än enbart olika emblem.

Tror för övrigt att det är många som inte upptäckt hur bra dessa bilar (Voyager) faktiskt är, vet om personer som aldrig ens tittat på dem men efter en åktur så har deras inställning genast ändrats, vilket är lite komiskt.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Något är fel?

Fiats marknadsanalytiker gjorde en dundertabbe, helt klart. Förm. är Europa = Italien för dem.

Nästa år finns inte Voyager mer utan då är det Pacifika och enligt rykten kommer den inte att få något Lanciamärke.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Något är fel?

Lancia kommer nog enbart säljas i Italien verkar det som.

Eftersom koncernens samtliga bilar börjar bli mer och mer "världsanpassade" så kan de likväl börja erbjuda dem på samtliga marknader. Det enda som saknas är väl ett par dieselmotorer hos vissa modeller då det är så eftertraktat här, men det borde inte vara några problem i och med de kan använda motorerna ifrån deras bilmärken som redan säljs i Europa varav det främst blir ifrån Fiat i så fall, kan jag tänka mig.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Något är fel?

Pratade med Fiat Milano i dag, en svensk kille faktiskt. Inga Lancia Voyager eller Fiat Freemont tas in mer till Europa. Den stora motorn, 3,6 l på 283 hk klarar inte de nya kraven. Vad gäller Voyager efterträdare Pacifica som presenterades i år är läget oklart just nu om den tas in till Europa och under vilket namn.
http://www.expressen.se/motor/chrysler- ... ljebussen/

Börjar bli dålig med USA bilar i Sverige nu. Mustang säljs ju nu likaså JEEP. Dodge RAM skulle också sälja men tydligen inte genom FIAT.

Vi hann prata en hel del (020 nr). Trevligt.
Skriv svar