Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Värmeproblem town & contry -2008

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Värmeproblem town & contry -2008

Hej alla, då börjar där nya problem med min Chrysler town & contry 2008, startar när den är kall och sätter i gång full värme, väljer jag sen att sätta ner den på ex 22 grader, kommer där bara kallt, jag får sätta upp den på hi och sen sänka 1 grad i taget och ca 2 minutter i mellan grad sänkningen, då funkar värmen bra och den värmer bra, vad i tusan kan det vara? Med vänlig hälsning, Micke
Senast redigerad av Avenger den mån 05 dec 2016, 00:34, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken samt flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Hej!

Blir det varmt när du först höjer till full värme innan du ställer om tempen till 22 grader? I så fall, blåser den kalluft hela tiden därefter, eller enbart en stund? Tänkte på om den automatiska temperaturkontrollen kanske reglerar till 22 grader med kalluft, om det blivit alldeles för varmt först?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Värmeproblem town & contry -2008

På min 2012 kommer ingen värme alls förrän efter ett antal minuter. D v s inget vatten cirkulerar utanför blocket då en del av avgasreningen går ut på att få upp motortemperaturen så snabbt som möjligt.

I ditt fall kan möjligen en återställning av klimatanläggningen behövas. Spjällrörelser (spjäll=lock) kalibreras och mycket annat. Det finns en funktion som resettar hela systemet, var i alla fall så på min -05.a. Minns inte hur man gjorde med diverse knapptryckningar och reglageinställningar men något dator behövdes inte. Hittade beskrivningen som vanligt på tuben.
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Kanon, skall kolla på youtube och hoppas det kan hjälpa
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Hmmmm har nu letat en stund, men hittar inget, e ju tyvär inte så himla bra på engelska, kanske du eller avenger kan hjälpa mig hitta rätt? Min Chrysler är född 08
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Exempel, men årsmodell framgår inte:
http://ricksfreeautorepairadvice.com/re ... trol-head/
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Jo jag hittade faktiskt denna precis med, haha vilka knappar menar "RECIRCULATE buttons"
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Nu hängde jag med, jag var ut och testa men fick inte det att funka, sätter täningen på 1an, testa att trycka in cirkulations knappen samtidigt som on/off knappen som där står, då slocknar den bara, testa att trycka på båda samtigt när den var avstängd, då bara startar den, gör jag något fel?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Är rätt säker på att dom tog bort den funktionen på den nya generationen som kom år 2008, tyvärr.

Man behöver numera besöka en aukt. återförsäljare som har Chryslers diagnostikverktyg, vilket blir StarScan från och med 2008 på minivanarna.

Beskriv gärna exakt vad som händer, blir det riktigt varmt om du först höjer till fullt innan du ställer om till 22 grader? Om det blir det, blåser den kalluft hela tiden därefter eller bara en stund, t ex. nån minut?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Go kväll avenger, när jag i morgon bitti går ut och startar bilen och sätter igång värmen, där kommer ingen värme fören jag sätter den på HI, och när bilen är riktig varm och ex sänker till 22, så kommer där bara kallluft, jag måste alltså ha den på HI och sänka typ 1 grad i taget
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Värmeproblem town & contry -2008

Jag hade nog provat att koppla från batteriet i en halvtimme, och hoppas att enheten för klimatanläggningen eventuellt återställs, men troligtvis behöver man felsöka och/eller kalibrera den hos en aukt. Chryslerverkstad.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar