Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fullutrustad?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Fullutrustad?

Nej, inte min Lancia Voyager 2012.

Letade länge och väl till dess jag hitta drömbilen tvärs över Sverige. Det var inte någon snålversion jag var ute efter utan en med fullt ifylld optionslista - varför nöja sig med mindre? Vi som var med förr minns väl tydligt Volvo PV Favorit, Amason Favorit, Saab 99 X7, Opel Olympia (Rekord), Opel Omega GL, Golf och Polo C och till sist Porsche Niohundratolv (en Golf i lite finare kläder?) för att nu nämna några. Trots tilläggsnamn som Favorit blev de inga favoriter.

Amerikansk bilkultur har ju varit i ett grundutförande som nätt och jämt gick att köra och inte förrän minst hälften av optionslistan var ibockad blev det en riktig bil. Köpte min enda fabriksnya bil i USA och tog hem, 1976 års modell men jag köpte den 1977. Chevrolet Malibu Classic Estate Wagen (Puh). En herrgårdsvagn med sju sittplatser och plastträsidor och fasansfull motor (Kalifornien). Men det var då det. Sedan dess har det varit USA bilar i stort sett.

Hursomhelst, ursäkta den långa inledningen, så var jag förstås och tittade på Vojjen och då bestämde mig om vi kom överens om priset, vilket vi gjorde. Så var det dags att hämta bilen och när den var betald och jag skulle åka frågade jag efter hörlurarna. X X ? Det hade de inte sett några och mina värsta farhågor besannades, facken i taket var tomma, inga skärmar där, multimediapaketet hade den inte. Bilen var helt enkelt inte fullutrustad och i f s hade de inte lovat det heller. Men bilen var ändå av Executive modell. Hade även förutsett att den hade kamera höger sida framtill för att täcka upp döda vinkeln, inte det heller fanns.
I övrigt tror jag optionslistan var komplett.

En märklig notering: det står i "boka" att bilen har ett aktivt påkörningsskydd för fotgängare. Om sensorerna i fronten och under en viss hastighet? uppfattar att en fotgängare håller på att bli påkörd öppnas motorhuven till en högre vinkel i bakkant för att dämpa kontakten och skadorna på densamme. Har inte provat hur det fungerar då ingen hitintills ställt upp som försöksperson.

Hur är det på era bilar?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fullutrustad?

Har du kollat utrustningslistan / build sheet'n på Chryslers hemsida? =) Vet dock inte om det funkar eftersom det är en Lancia (har inte provat skriva in chassinumret för en Lancia ännu).

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar