Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
hj79
SUV
Inlägg: 187
Blev medlem: sön 29 maj 2011, 11:55

CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Nu är trögheten tillbaka igen i växelspaken och P läget måste nästan "slås i". Förra gången smorde jag med WD40 vilket inte är nått långtidsverkande, jag vet, men iaf... Vad måste jag göra för att få detta riktigt? Ska nått tas isär och rengöras rejält eller?
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Hej!

Minns inte vad som skrivits i tidigare tråd, men det var länkaget/vajern som kärvade eller?

Går att utesluta genom att lossa vajern från växelväljaren på lådan och se om den löper fritt utan vajern.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
hj79
SUV
Inlägg: 187
Blev medlem: sön 29 maj 2011, 11:55

Re: CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Bytte vajer och då går det lättare att växla, men inte lätt nog och sen går inte P läget in frivilligt. Om jag bryter lite lätt på armen på växellådan så hoppar P snällt i igen men växlar jag lite så kommer P inte att gå i igen.
Vad tusan kan det vara då då?
Chrysler Grand Voyager -05
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Hej!

Så det går trögt även utan vajern så att säga, om du kopplar bort den och försöker flytta den manuellt vid lådan?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CGV -05 Går jättetrögt att lägga i växlar - Automat

Är det trögt även utan vajern så får man öppna upp lådan och kontrollera vad felet är vid ventilpaketet, då behöver man bland annat demontera oljetråget, filtret osv.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar