Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Varvstopp Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 -2005

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Varvstopp Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 -2005

Hej!
Jag har en grand Voyager årm 05 3,3L. jag märkte något idag när jag varvar motorn så vid 3000 varv slår den av som varvstopp. Är det normalt eller är det något som är fel. Jag har servat bilen själv och skulle vilja släcka servis uppmaningen, hur gör man det? tacksam för svar.
Senast redigerad av Avenger den mån 07 aug 2017, 11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till motorstorleken och årsmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varvstopp Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 -2005

Hej,

Det är helt normalt om det bara är på tomgång då man aldrig ska varva så mycket när motorn inte är under belastning. Gäller det dock även vid körning så är det något som är fel.

Vilken servicelampa tänker du på?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Re: Varvstopp Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 -2005

Japp det gäller bara på tomgång, när jag kör så varvar den som den ska.
Det står "Perform Service" uppe i displayen i taket ungefär 1 min efter man startat bilen och bläddrar man fram i datorn så står det 0km till nästa service. Går det nolla det efter jag gjort service själv?

Tack Mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Varvstopp Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 -2005

Hej igen!

Om du bläddrar fram i menyn och ändrar serviceintervallet så ska det därefter dyka upp en "reset"-funktion för servicen, den syns enbart om man ändrar intervall.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar