Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Centrallåset slutade funka på höger sida...

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Callewi
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 19 jun 2011, 01:07

Centrallåset slutade funka på höger sida...

Hej! Några idéer var jag ska börja kika? Jag har inte gjort något speciellt men helt plötsligt låste den inte upp på passagerarsidan. Det gäller även skjutdörren och bakluckan. Det går att låsa och låsa upp med låsknappen på dörren.
Mvh
Calle
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

En snabbväg när något krånglar är att lossa ena batterikabeln, vänta fem minuter och sedan sätta tillbaka den. Inte säkert att det hjälper i ditt fall men många problem har lösts på det här sättet, oavsett bilmärke. Kom i håg att radion låses, ha koden till hands.

Hur är det möjligt? Programvaran ligger i ett ROM-minne och läses in när fordonsdatorn blir spänningssatt. Om det skulle uppstå en programstörning så rättas inte det till utan programmet måste läsas in igen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

Funkar även att lossa IOD-säkringen i detta fall =) ...Ignition Off Draw, hör till BCM:n.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Callewi
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 19 jun 2011, 01:07

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

Hej, tack för svar. Jag har provat lossa minuspolen men det blir ingen skillnad, Felet kvarstår. Blir det skillnad om jag rycker IOD - säkringen eller har det samma effekt?
Calle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

Hej!

IOD-säkringen ger samma resultat för BCM:n, enda fördelen är att man lossar den smidigare än en batterikabel.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Callewi
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 19 jun 2011, 01:07

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

Ok, vad kan det vara då? Kabelbrott någonstans.. det märkliga är att det går att låsa med fjärrkontrollen men inte låsa upp. Med knappen på förardörren går det att öppna och låsa alla dörrar.
Mvh Calle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Centrallåset slutade funka på höger sida...

Nu slog det mig vad som är "fel", glömde helt bort detta men låter som att du på något sätt aktiverat funktionen för att enbart låsa upp förarsidan vid ett knapptryck, varav du behöver trycka två gånger på fjärrdosan för att låsa upp samtliga dörrar. Detta går att ändra om man vill, finns instruktioner i ägarmanualen.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar