Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skillnad på växellåda 2002-2006

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
woody
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 27 aug 2016, 21:58

Skillnad på växellåda 2002-2006

Hej
Har precis bytt upp mig från en älskad 2002 till en 2006 med hälften så många mil. Jag har märkt följande.
växellådan är mer distinkt i växlarna men verkar inte längre ha överväxel Är det samma låda på bägge årsmodellerna? Något högre soppaförbrukning.
Accelerationen vid kick down är annorlunda. Kännbart mycket bättre ax med den gamla
Styrkänslan är sämre på den nya. Hårdare servoverkan?

Vad är det för skillnad mellan årsmodellerna?

Anders
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skillnad på växellåda 2002-2006

Hej!

Det är samma automatlåda men vissa uppdateringar gjordes löpande, både mekaniskt och i mjukvaran. Jag tror även att solenoiden i den äldre bilen kanske var lite "sliten", att den kärvade på vissa växlar. Oftast så blir lådan som ny med en ny eller nyrenoverad solenoid! =)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar