Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dragkrok voyager 06 stow n go

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
woody
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 27 aug 2016, 21:58

Dragkrok voyager 06 stow n go

Hej
Äntligen kom jag mig för att montera dragkroken på den nya Voyagern. Kroken inga problem men var drar jag kontakten till släpans el. Enligt fabrikantens avisning rakt igenom balken som jag fäster själva draget i. Verkar inte vettigt. Några tips?

Anders
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dragkrok voyager 06 stow n go

Hej!

Har du kollat Monoflex monteringsanvisning? Kanske är den du menar dock..

http://web.monoflexdata.se/Shop/Home/Ge ... Ending=PDF

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
woody
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 27 aug 2016, 21:58

Re: Dragkrok voyager 06 stow n go

Hej
Rätt bruksanvisning. På bild 8 står två mått som placerar hålet i balken. Det finns ingen plats till höger om baljan för stolarna.
Jag hade föredragit att dra kabeln precis som kabeln till backvarnarna, men det är den medföljande kabelflätan för kort för.

Idéer någon

mvh

Anders
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dragkrok voyager 06 stow n go

Hej!

Ja, det är inte så kul att borra upp några större hål osv., i så fall får man göra en custom lösning vad gäller kablaget.

Men det finns väl utrymme runt det området för att göra ett hål? =) Det är den vanligaste lösningen, att dra kablaget genom "golvet".

Kom ihåg att rostskydda ordentligt med en riktigt bra primer.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Dragkrok voyager 06 stow n go

Monterade draget själv på en -05 och det var inga problem. Kabeln in via ett vertikalt borrhål bredvid rad 3-lådan till vänster . Bilen har inte CAN-bus, det är bara att koppla på.
Skriv svar