Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Abs lampa.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Impi
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 11 jun 2017, 18:39

Abs lampa.

Hej gott folk.

Har ett problem med min CGV -00. Det är så att abs lampan lyser konstant och har kollat sensorer och alla ser hela och fina ut. Min fråga är då om det är nån som kan ha nått annat tips jag kan kolla? Funderade på om det kan vara nån styrenhet eller liknande. Alla tips mottages tacksamt.

/Jim
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Abs lampa.

Hej!

Hur har du felsökt sensorerna, enbart visuellt?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Impi
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 11 jun 2017, 18:39

Re: Abs lampa.

Visuellt och med felkodsläsare. Inga fel hittade. Har hört mig för och fått veta att det kan vara kransen?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Abs lampa.

Hej igen!

Vad använde du för felkodsläsare, kunde du komma åt ABS-enheten eller var det en standard OBD2 som enbart kunde läsa av motorkoderna?

Det absolut vanligaste felet är att någon av de främre sensorerna krånglar, men det kan givetvis vara något annat också.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Impi
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 11 jun 2017, 18:39

Re: Abs lampa.

Det var en OBD2 läsare. Får prova byta dom främre. Har en donator bil som jag kan ta delar och prova med
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Abs lampa.

Ja, jag hade nog provat det till att börja med, oftast får man dän sensorerna utan att skada dem på dessa bilar.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Abs lampa.

Impi skrev:Det var en OBD2 läsare. Får prova byta dom främre. Har en donator bil som jag kan ta delar och prova med
  • "Vanliga" läsare klarar inte de koderna. Räcker det inte att skifta kontakten till en ny givare bara eller måste de ge impulser för att varningen ska slockna. Skruvarna som håller givarna rostar lätt fast och går lätt av. D v s en dålig konstruktion.
    Om inte framhjulen vore svängbara skulle givarna hålla mycket längre men då uppstår ju vissa andra nackdelar. :mrgreen:
Skriv svar