Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Simon_87
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 01 feb 2014, 20:18

Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Hej.
Vi köpte en Chrysler Grand Voyager -10 för ca två månader sedan. Nu tänds motorlampan. Och har slocknat men tänts igen. Kollade och fick felkod p0404 och en som stod p0404p. Fick det till något med egr ventilen. Men vet inte vad jag ska göra. Om det är enkelt att fixa själv eller om vi ska lämna in bilen.

Sen funderar jag även på om man kan uppdatera kartorna på den inbyggda gpsen.

// simon
Senast redigerad av Avenger den mån 05 mar 2018, 12:50, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin samt la till felkoden i rubriken / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Hej!

Gäller det 3.8 V6 motorn?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Simon_87
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 01 feb 2014, 20:18

Re: Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Japp det gör det.
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Låter ju som nåt liknande som på min Cheva, nåt med avgaserna som spökar. Min tändes och släcktes till o från men sen augusti har den inte tänts.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Jag hade börjat med att rengöra EGR-ventilen och slangarna dit, samt gjort en omlärning av ventilen därefter (lossa batteriet i 20 min). Även kontrollerat kablaget.

Funkar det inte så hade jag beställt en ny ventil då det troligtvis är sensorn där i som är dålig.

Finns nya EGR-ventiler av märket Standard Motor Products för 750 kr inkl. frakt och moms: https://www.ebay.com/itm/Standard-Motor ... bn&vxp=mtr

Jag tycker det märket är riktigt bra, Hansen Racing säljer en hel del av deras produkter, men många verkar rekommendera original Mopar till EGR men då blir det nog dubbelt så dyrt från USA.

Hittade en video på YouTube där du kan se vart ventilen sitter:

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Felkod P0404 EGR Chrysler Grand Voyager -10

Bytet gick på några minuter på min -05. Sitter väldigt bra till och att putsa på den gamla är enligt min mening ingen ide. Ventilen sitter i en tuff miljö av heta avgaser så en rengöring brukar inte funka lång stund.

Köpte min ventil via ebay och kom från USA. En tredjedel av priset här.
Skriv svar