Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Så, som jag skrev förut så är jag rätt så besviken på 2015 årsmodell av Dodge Charger, den ser helt enkelt rätt så fjantig ut.

Men nu har Dodge gått ut med information om SRT-versionen av Chargern, det vill säga motsvarande den modell jag kör.

Det mest imponerande är ju helt klart prestandan. Det är en 707 hästkrafters V8:a med en 1-100 tid på 3,7 sekunder. Galet i en fyrdörrars sedan!

Men som ni ser så ser den inte mycket bättre ut än den vanliga Chargern. Här är lite jämförelse mellan min, den vanliga 2015-chargern och sedan Hellcat-versionen.

http://sandman.net/media/modules/articl ... son001.jpg

Så jag vet inte, jag tror jag kommer behålla min SRT8:a helt enkelt. Jag var inne en stund på att "byta upp" mig till 2014-modellen, men den är ju identisk med den jag har, så jag kommer nog behålla den en stund till helt enkelt.
Bild
Annons
Användarens profilbild
norrbo
SUV
Inlägg: 185
Blev medlem: fre 24 jan 2014, 08:05
Ort: Söderköping

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Fronten ser lite ut som Mitsubishi
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Tänkte likt norrbo där, chargern har fått Audi lik grill och helicaten har fått Mitsubishi lik grill.
Tycker srt ser bäst ut
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Arvid78 skrev:Tänkte likt norrbo där, chargern har fått Audi lik grill och helicaten har fått Mitsubishi lik grill.
Tycker srt ser bäst ut
Yes, men håll med om att min är snyggare :)


Sandman[.net]
Bild
Användarens profilbild
norrbo
SUV
Inlägg: 185
Blev medlem: fre 24 jan 2014, 08:05
Ort: Söderköping

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Japp!
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Glömt lägga upp foto på hur bilen ser ut numera. Folierade den svart metallic så färgmässigt är det inte så stor skillnad. Men har dippat fälgarna ordentligt och tonat rutorna med. Till våren blir den nog röd!
ImageUploadedByTapatalk1412678097.524263.jpg

Sandman[.net]
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Riktigt fint, nu står den även emot vad den nordiska vintern har att erbjuda. Röd färg vore heller inte fel.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fred
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 07 okt 2014, 13:30

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Tjena!

Har själv en silvergärgad 2012 CHARGER SRT8, och försöker se på dina bilder hur du löst sidoblinkers. Behöver sätta dit sådana på min bil, men vet inte riktigt vad som är snyggast, borrat under HEMI-loggan eller strip på backspegeln.
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Fred skrev:Tjena!

Har själv en silvergärgad 2012 CHARGER SRT8, och försöker se på dina bilder hur du löst sidoblinkers. Behöver sätta dit sådana på min bil, men vet inte riktigt vad som är snyggast, borrat under HEMI-loggan eller strip på backspegeln.
På min sitter dom under Hemi-badgen :)


Sandman[.net]
Bild
Användarens profilbild
Cheva65
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 21 sep 2012, 21:56
Ort: Varberg

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Finns fina back-speglar med blinkers. vet inte om dom finns i Sverige, jag köpte från usa.
- 59 BelAir
- 08 Dodge Magnum R/T
- 08 Charger R/T Police Package
-11 Volvo V70
-92 caprice hgv
-Chevrolet Silverado 1500
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Min nya pärla: Dodge Charger 2012 SRT8

Tänkte bara använde den här gamla tråden för att nämna vad jag har gjort och vad som ska göras med bilen.

Foliering
Har redan folierat den en gång men vart inte nöjd. Och originallacken har ett par år på nacken och en omlackering kostar skjortan så foliering it is. Den ska bli röd med mattsvarta detaljer, läs mer om det här

Tillbehör hjul
Förra säsongen pulverlackade jag fälgarna mattsvarta. Originalfälgarna är riktigt snygga, men tyckte det passade mycket bättre med helt svarta fälgar - speciellt nu när bilen blir röd. Tyvärr så har jag dragits med att centerdelen och hjulmuttrarna är kromade, så jag har nu beställt svarta sådana med.

Nytt kalluftsfilter
Mopar har ett original som går loss på ett par tusen, och ska både öka effekten och sänka bränsleåtgången.

Nya sommardäck
Efter att ha kört med Michelin efter senast bytet så är jag nu tillbaka på Goodyear runtom, vilken skillnad! Och mycket snyggare däck med. Power Meet sliter på däcken. :)
Bild
Skriv svar