Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd Dodge Magnum

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Lracthir
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 21 nov 2014, 17:30

Köpråd Dodge Magnum

Har tittat på en Dodge Magnum Hemi 5.7. Har läst om den och det verkar vara väldigt felfri vilket är positivt! Men!!! Jag kolla på försäkring och det va ju helt sjukt!!!! 50.000 per år för helförsäkring! Läste på andra forum att de inte betalar alls lika mycket. Bor i en lugn stad, född 62, kör inte mer än 1000 mil per år. Trodde detta skulle bli ganska billigt men det blev det inte alls! Jag har länsförsäkringar på resten av mina bilar men de kunde inte lämna ut en offert till mig. Är detta en normal kostnad för en Magnum?

Är det något som ni vill upplysa mig om? :) Verkar som en grym bil!
Annons
Användarens profilbild
norrbo
SUV
Inlägg: 185
Blev medlem: fre 24 jan 2014, 08:05
Ort: Söderköping

Re: Köpråd Dodge Magnum

Hej!
Var det inte en nolla för mycket? 5.000kr eller lite till skulle jag väl säger. I den häraden låg jag iaf med min Ram.
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
nikliz
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 21 mar 2014, 15:53

Re: Köpråd Dodge Magnum

Hej!

Kul att du kikat på en Magnum med HEMI ! Jag har en 2005 och är nöjd, roligt att ha en liten udda bil men ändå hög komfort och pulver under huven när det behövs!

Själv har jag en helförsäkring hos TryggHansa och kostnaden per helår ligger runt 14000 :-
Användarens profilbild
BenkeBus
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 23 apr 2012, 06:37

Re: Köpråd Dodge Magnum

Samma för mig när jag köpte min magnum... 30-50000:- var det många bolag som ville ha.
Efter mycket letade och förhandlande fick jag pris ett på 6000:- för helförsäkring / helår hos Norrlandsförsäkring.
Har numer två bilar och huset försäkrat där.
Skriv svar