Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge ram 2500 -04 signalhorn fastnat

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Berrah
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: lör 31 jan 2015, 00:49

Dodge ram 2500 -04 signalhorn fastnat

Hey

Har relativt nyligen införskaffat mig en dodge. För ett tag sedan låste sig signalhornet. Det började "tuta till" korta stunder för att sedan efter en halvtimme låsa sig helt på tutan. Löste problemet så länge genom att plocka ur säkringen.

Men nu är det så att hon ska in på besiktning och då skulle man ju haft tutan fungerande. Hade in bilen på verkstad idag för att fixa ABS sa att han skulle ta en Kik på signalhornet också. Han sa att han inte fick nå utslag på kablarna uppe vid ratten så han tyckte jag kunde dra om de till en knapp då han trodde de skulle bli bra dyrt att byta ut grejerna i ratten.

Tänkte nu höra om någon hållt på med dessa grejer och har nå knep som kanske kan hjälpa mig? Skulle ju självklart vara det bästa att få igång tutan som de ska vara och slippa knapp :)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge ram 2500 -04 signalhorn fastnat

Hej!

Får börja med att gratta dig till nya bilen!

Vet ni vad det är som felar vid ratten, är det knappen i ratten eller kablaget som skadats så att det jordas hela tiden, uppstod det när du körde/vred på ratten? Det bästa kanske är att felsöka genom att lossa knappen till tutan i ratten och jorda kretsen manuellt och se om den fungerar på så sätt, så kan man utesluta kablaget och inrikta sig på knappen, fast det kanske du menade redan:)

Kolla runt på skrotarna i Sverige efter hela airbagen med knapparna.

Tips ifall du väljer monterar en separat knapp är att du behöver ha en beskrivning/skylt som visar vart den sitter, så att det säkert blir godkänt.

Jag hade dock inriktat mig på att fixa felet, mycket roligare att ha det original på en sådan ny bil.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar