Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Freemont UConnect uppdatera kartor

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
flu
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 jul 2015, 14:48

Freemont UConnect uppdatera kartor

Tjena!

Jag är ny här och har precis skaffat en Freemont MY2013. Trevligt att hitta ett ställe där denna bil passar in, där man kanske kan få hjälp att lära sig lite mer om den.

Nu till min lilla fråga: Var ute och körde i helgen och använde navigatorn, upptäckte på ett flertal ställen att navigatorn ville att jag skulle svänga trots att det inte fanns någon korsning. :roll:
Misstänker starkt att kartorna inte har uppdaterats på ett tag och funderar då hur tusan gör man detta? Var får man tag på aktuella kartor? Har varit inne på Garmin´s hemsida som hänvisar till navigation.com. Efter att ha valt in rätt modell på bil får jag då meddelande att bilen är uppdaterad. :shock: Hur de nu kan veta det... (Jag tror de menar att programvaran, UConnect, är uppdaterad till senaste versionen?

Nån som har idéer på hur man löser det här på riktigt?

Mvh
Fredrik
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Tjena!

Kartorna uppdateras en gång per år, väljer man årsmodell 2013 av Uconnect i Freemont så verkar det redan vara 2015-årskartor i enheten enligt navigation.com. Har man dock 2012-årsmodell av Uconnect (kan finnas i tidigare årsmodell 2013 av Freemont) så behöver man uppdatera om det inte är gjort, då får man kartan "City Navigator Europé 2015". Du kanske har en 2012-årsmodell av Uconnect i bilen? 2012-Uconnect har ett förstoringsglas som ikon för knappen "Where to go?" enligt hemsidan, och en pil som ikon för 2013-årsmodellen av Uconnect.

Antar att de inte lagt upp 2014- och 2015-årsmodellerna av bilarna ännu då de redan har den senaste versionen av kartorna.

Lite mysko dock, 2013 borde inte ha 2015-kartor kan man tycka.

Kolla upp vad du har för ikon så kan du fastställa vad du har för version av Uconnect, det går även att kontrollera vilken karta du har genom att gå till inställningar, det kanske är den senaste versionen du har?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
flu
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 jul 2015, 14:48

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Tjena,

Ikonen i min bil är en pil så antagligen har jag senaste versionen av programvara.
GPS-versionen är 4.01.15 vilket inte säger mig nånting, men jag skulle bli väldigt förvånad om min bil har de senaste kartorna i och med att den är två och ett halvt år gammal.

Mvh
F
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Ja, det verkar som det, ingen ny modell har kommit sedan 2013-modellen i så fall.

Om du går till inställningar i menyn och letar upp någon menyflik där det står "system", "information", "om enheten", eller liknande, så borde det stå ett datum för kartan. Vet inte hur det är på det systemet men står det ingenting precis vid uppstart?

Jag gissar faktiskt på att det är den senaste versionen av kartan, läste en del på andra forum och de verkar ha samma problem, t ex. här: http://jeepcherokeeclub.com/65-electron ... pdate.html

Men prova ring eller mejla Fiat och/eller Uconnect och hör med dem för säkerhets skull, jag hade kontaktat dem via detta formuläret på Navigation.com: http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... actUs-View

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
flu
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 jul 2015, 14:48

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Jo, jag ska ta och kontakta Fiat eller en återförsäljare och kolla lite med dem. Återkommer med uppdatering i frågan efter det.

// F
Användarens profilbild
flu
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 27 jul 2015, 14:48

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Har i dag pratat med Fiat, nåt 020-nummer som man förmodligen blev helt rånad på att ringa.. Jaja...

Min bil ska tydligen ha de senaste kartuppdateringarna i sig. De hänvisade till sidan som man själv kan hitta: navigation.com.

// F
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Freemont UConnect uppdatera kartor

Hoppas att det kommer en ny uppdatering inom kort då det troligtvis är lite som har ändrats som sagt, det bästa är att hålla utkik på den hemsidan.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar