Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fiat freemont..nyckelproblem

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
deristo
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 04 okt 2012, 16:58

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Jag menar netflix till bakre skärmen. Idag så funkar ju bara dvd skivit. Vor kul o kunna koppla in en telefon o dra igång lite netflix genom den. =)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Aha :)

Hmm, det vet jag tyvärr inte, men det bästa är kanske att ordna något fristående som man lätt plockar med sig, finns ju billiga surfplattor med fri surf från NetOnNet :) Plugga in i 12-volten och montera plattan så blir det ju perfekt! =) Dessutom kan man plocka med sig den när man vill, går säkert att fixa något smidigt fäste.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
deristo
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 04 okt 2012, 16:58

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Sant. Men skulle ju vilja använda skärmen i bilen.
Känns som lite lyxproblem =)
Får spana runt lite.
Tack

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Jo det förstår jag :)

Jag hade dock viljat göra tvärtom och köra separat med surfplatta, vet inte varför :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Hej och HJÄLP

Har samma/liknande problem, batteriet var plötsligt dött så jag fick starta via startkablar. Sedan gick den igång men den spökade, alla möjliga felmeddelanden fick jag och vindrutetrokaren gick igång av sig själv. Sedan dog bilen igen efter några minuters körning.
Någon vet vad det kan vara? Generatorn? Kanske kan du som hade liknande problem dela med dig av vad verkstaden sa om din bil.
Användarens profilbild
Ludde_
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 12 feb 2017, 17:51

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Har samma problem med min! Bärgaren hämtade den i fredags och tog den till verkstad. Det är andra gången sist var för ett år sedan. Då bytte de batteriet och den har funkat tills nu! Verkar som det inte klarar kylan? Det sitter ett optima röd i den så det är ingen skit
Användarens profilbild
Ludde_
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 12 feb 2017, 17:51

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

tomcar78 skrev:Hej och HJÄLP

Har samma/liknande problem, batteriet var plötsligt dött så jag fick starta via startkablar. Sedan gick den igång men den spökade, alla möjliga felmeddelanden fick jag och vindrutetrokaren gick igång av sig själv. Sedan dog bilen igen efter några minuters körning.
Någon vet vad det kan vara? Generatorn? Kanske kan du som hade liknande problem dela med dig av vad verkstaden sa om din bil.

Har du haft inne din bil på verkstad?
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Ludde_ skrev:
tomcar78 skrev:Hej och HJÄLP

Har samma/liknande problem, batteriet var plötsligt dött så jag fick starta via startkablar. Sedan gick den igång men den spökade, alla möjliga felmeddelanden fick jag och vindrutetrokaren gick igång av sig själv. Sedan dog bilen igen efter några minuters körning.
Någon vet vad det kan vara? Generatorn? Kanske kan du som hade liknande problem dela med dig av vad verkstaden sa om din bil.

Har du haft inne din bil på verkstad?

Det var generatorn. dock så dröjde det inte länge innan nästa problem dök upp. Batteriet laddar ut och jag får starta med startkablar.
Jag vet inte vad det kan vara och är tacksam för hjälp. Hittills så kan jag säga att det verkar vara en skitbil när den passerat 10.000 mil
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Har du tillgång till en multimeter eller amperemeter så kan du koppla in den mellan batteriet och batterikabeln och läsa av hur mycket ström den drar när allt är avstängt (kom ihåg att vänta 15-20 min så att alla moduler verkligen hunnit stänga ned). Prova sedan att dra en säkring i taget tills du vet vilken funktion det är som orsakar den höga strömförbrukningen.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Avenger skrev:Har du tillgång till en multimeter eller amperemeter så kan du koppla in den mellan batteriet och batterikabeln och läsa av hur mycket ström den drar när allt är avstängt (kom ihåg att vänta 15-20 min så att alla moduler verkligen hunnit stänga ned). Prova sedan att dra en säkring i taget tills du vet vilken funktion det är som orsakar den höga strömförbrukningen.

mvh
Jag är så less på min bil. byt generator och nu även batteriet. Ändå så laddar den ur när den står i ca 1 vecka. Vad fan kan det vara för fel.
Batteriet är helt nytt.
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Någon som haft samma fel? att batteriet laddar ur och vad var felet i såna fall?
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Sv: Fiat freemont..nyckelproblem

deristo skrev:Fick tillbaka bilen i fredags 29 dec. Funkade klockrent. Dom hade bytt batteriet.
Men idag fick jag samma problem, bilen är stendöd!

Underbar bil freemont =)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jag har exakt samma problem, trots att jag bytt generator och batteriet. Vet du vad felet kan vara?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Provade du att mäta upp med multimeter och sedan lossa en säkring i taget för att få reda på vilken funktion det är som drar ström?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Avenger skrev:Provade du att mäta upp med multimeter och sedan lossa en säkring i taget för att få reda på vilken funktion det är som drar ström?

mvh
Nej det har jag inte gjort, låter avancerat.
Användarens profilbild
Elegancej
SUV
Inlägg: 157
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 17:21
Ort: Snavlunda

Re: Fiat freemont..nyckelproblem

Fiat Freemont är tyvärr sådana har startat upp åskilliga Freemont med batteritorsk. Det är ett känt fel hos Fiat så det rådet en Fiatmekaniker gav var att byt batteri och sätt i det största batteriet amperemässigt du kan få tag i och har råd med så klarar den att stå lite längre tid.
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Skriv svar