Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Uppdatering av Uconnect för Fiat Freemont /Dodge Journey.

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
tomcar78
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 04 feb 2017, 16:09

Re: Uppdatering av Uconnect för Fiat Freemont /Dodge Journey.

AoZ skrev:Hej

Jag hade samma fel på min Freemont -13, klickade man på PHONE på skärmen så dörk bara "Handsfree system is loading..." och alla knappar gråa.

Jag tog in offerter från flera olika firmor i Stockholm med omnejd, 5200kr som billigast till slut.
Nu had ejag köpt bilen från en bilfirma och hittade felet redan då, det tog kostnaden på sig (ett krav att jag slutförde affären)

Jag har den gamla bluetooth enheten liggades hemma, om du tror det hjälper kan jag ta en bild så du ser modellbeteckning etc?
Hej

Ja absolut, då kan jag söka på nätet efter en. Tack.
Annons
Användarens profilbild
cgxman
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 09 mar 2014, 16:22

Re: Uppdatering av Uconnect för Fiat Freemont /Dodge Journey.

fableman skrev:Hej

Jag uppdaterade min Uconnect nyligen, efter extremt bökig download från crystlers sida.

Eftersom nedladdningen var extremt bökig att få till, så fixade jag en egen liten sida med senaste versionen till Fiat Freemont / Dodge Journey

Sidan har två uppdateringar, en för uconnect och en för Garmin GPS:en

Uppdateringen fungerade fint på min årsmodell 2014 med Uconnect modell: 8.4N

https://sites.google.com/a/pantad.com/f ... firmwares/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag kan även fixa firmwares för andra modeller, bara säg till så fixar jag, om denna inte skulle godkännas av ert system.
Hej, har en 300C årsmodell 2010 med Uconnect. Är det nåt som du kan fixa en uppdatering till? / C-G
Användarens profilbild
Beliaz
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 11 okt 2017, 12:57

Re: Uppdatering av Uconnect för Fiat Freemont /Dodge Journey.

Hej!

Skickade min far till min närmaste märkesverkstad (~10 mil enkel väg) för service och kontroll av navigationssystemet (som meddelade "Can't Unlock Maps"). Fick tillbaks den utan åtgärd p.g.a. att de trodde jag ville ha en uppdatering... De bad mig boka en ny tid... :x

Försökte ladda ned uppdatering från Internet, men fick fel version, så nu har jag råkat flasha Dodge Journey -14 i stället för Fiat Freemont -14.
Vid uppdatering tyckte den "Du har version 5.12, vill du uppdatera till 7.??" och jag tryckte Ja...

Det mesta fungerar, men ingen karta visas (svart bild alternativt laddbild för Garmin) och ibland är backkameran svart...

Finns det något alternativ att "nedgradera" till korrekt version?

Försökt komma till olika mode för att återställa till fabriksinställningar, men hittar ingen som fungerar...

/ Bengt-Erik
Skriv svar