Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fjärrstart från nyckel

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Fjärrstart från nyckel

Är Fjärrstart från nyckel standard på senare årsmodeller? I mina öron låter det ju som ett lite lyxigt tillval, men har än så länge var jag kan minnas stött på någon utav Laramie eller sport som inte har detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrstart från nyckel

Tjena!

Det är ett tillval, men de flesta importörer i Sverige har valt att köpa in fullutrustade bilar då marknaden inte är så jättestor här, de har gått "all in" så att säga, eller "Spared No Expense" som dom säger i Jurassic Park =)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Fjärrstart från nyckel

På så vis :) är väl ganska oviktigt, men känns bekvämt att starta bilen genom fönstret en kall morgon hehe


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrstart från nyckel

Ja precis, man kan starta från nästan 100 meter om det är fritt utan hinder. Motorn går igång i 15 minuter i stöten och man kan max starta den två gånger i följd (innan man behöver gå in i bilen och trycka på knappen). Rutorna måste vara stängda, tillräckligt med bränsle i tanken, osv. Systemet låser samtliga dörrar (av självklara skäl)..

Finns även eftermarknadssystem som är lika som OEM tror jag, ifall någon kanske har detta eftermonterat, men de flesta är monterade på fabrik.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Fjärrstart från nyckel

Liten finess som höjer glädjen tycker jag :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Fjärrstart från nyckel

Skönt på sommaren med då den kyler ist. Inte sagt att det är tråkigt att kliva in i varm bil på vintern om den mot förmodan stått ute! sätesvärmen går igång också (iaf. på cheva)
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Fjärrstart från nyckel

Stefan N skrev:Skönt på sommaren med då den kyler ist. Inte sagt att det är tråkigt att kliva in i varm bil på vintern om den mot förmodan stått ute! sätesvärmen går igång också (iaf. på cheva)
Chevan som de nu blev har Fjärrstart, detta upptäckte jag själv när jag satt o läste boken, blev mer av en glad överraskning :) att sätena värms visste jag inte heller!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrstart från nyckel

Dom har tänkt på allt! :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Fjärrstart från nyckel

Skulle gärna själv vilja ha den funktionen på Voyager 2012. Finns som eftermarknad men verkar lite krångligt att montera.

Nu kan jag kan gå ut och starta bilen och gå därifrån med dosan i fickan och känner inte bilen av den så går det inte att gå ur P-läget som är låst och inte heller styra =låst.
Användarens profilbild
Mickeymouse
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 29 dec 2012, 21:08
Ort: Uddevalla

Re: Fjärrstart från nyckel

Detta vart på min Ram 1500 Sport -2009. Klockrent... Startar bilen ett par minuter innan man går ut och bilen nedkyld och fin...svart skinn har en tendens att bli väldigt varma när bilen stått i solen hela dagen... Just saying :-)
If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

Några bilder på mina fordon hittar ni här
Dodge https://www.garaget.org/?car=405338
GMC Savana https://www.garaget.org/?car=334325
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Fjärrstart från nyckel

Mickeymouse skrev:Detta vart på min Ram 1500 Sport -2009. Klockrent... Startar bilen ett par minuter innan man går ut och bilen nedkyld och fin...svart skinn har en tendens att bli väldigt varma när bilen stått i solen hela dagen... Just saying :-)
Kommer inte klara mig utan det nu när man väl haft de!


I like turning money into noise!
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Fjärrstart från nyckel

Läste om ett tips som förlänger räckvidden på fjärren: om du är långt bort från bilen och fjärren inte når fram, sätt fjärren mot ditt huvud och försök igen. Har provat och det funkar och förklaras med att skallen funkar ungefär som en antenn. För att vara rolig behöver inte huvudet vara tomt och hjärnan påverkas inte p g a de låga signalnivån.

Trodde det var ett skämt först. Tyvärr startar inte hjärnan bättre efter en trött morgon. :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrstart från nyckel

:D

Brukar alltid försöka hitta något ledande material när jag är långt ifrån bilen och vill låsa upp den, funkar perfekt med de flesta fjärrsystem =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar