Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Foliera Dodgen röd

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Foliera Dodgen röd

Nu har jag varit och snackat med en firma om att foliera bilen igen, här är lite bilder på hur det är tänkt att den ska se ut. Den blir klarröd med mattsvarta detaljer på grillen, vingen, runt baklyktorna och backspeglarna.

Några tankar på det? :)
Bilagor
dodgecharger5.png
dodgecharger4.png
dodgecharger3.png
dodgecharger2.png
dodgecharger1.png
Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Foliera Dodgen röd

Ser grymt bra ut!

Vad fick du för pris på allting?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Foliera Dodgen röd

Vad kostar en plastinslagning visavi en omlack? Har själv ingen aning.
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Foliera Dodgen röd

Avenger skrev:Ser grymt bra ut!

Vad fick du för pris på allting?

mvh
Har inte fått pris än, men senast jag folierade så blev det runt 20k inklusive tonade rutor, så bör ligga däromkring, rutorna behöver inte tonas igen direkt.
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Foliera Dodgen röd

Anders Ason skrev:Vad kostar en plastinslagning visavi en omlack? Har själv ingen aning.
Omlack för alla paneler lär hamna uppåt en 50-60k för en stor bil, om det ska göras snyggt och proffsigt. Foliering borde gå på runt en 20k som mest, men jag har inte fått priset än, så vi får se
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Foliera Dodgen röd

Nu har jag fått pris och tid - 17 900 SEK vill dom ha för jobbet, och 25/5 ska den lämnas in. Skitbra!
Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Foliera Dodgen röd

Tack för svar. Lycka till!
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Foliera Dodgen röd

Så nu är bilen folierad och den blev så sjukt snygg! Här är lite bilder på resultatet!

Bild

Bild

Bild

Bild

Så nu är bilen redo för sommaren 2017!
Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Foliera Dodgen röd

Grym!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Foliera Dodgen röd

Damn va nice det blev!

Den där fronten är så himla snygg, de nya årsmodellerna känns inte desamma riktigt.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Foliera Dodgen röd

Bilen fick vara räd och fin i ett par veckor åtminstone... Var på roadtrip till Italien och bilen spann som en katt på autobahn.

Tills vi kom in i München, det vill säga. Vi skulle stanna någonstans och leta upp ett boende var tanken, och svängde omkring och letade efter en parkering. I en korsning så skulle vi svänga höger, vilket bussen till vänster om oss också skulle, han höll dock inte koll på något och svängde på tok för snävt och drog i min front och vänster skärm. Hela fronten drogs loss och låg på gatan! Så långt kom vi...

Bild

Bild

Bild

Så inom kort var det massa med tyska poliser där som skrev upp allting och var väldigt hjälpsamma, jag fick alla uppgifter på föraren och hans försäkringsbolag, plus att polisen även noterade i deras information att det var polisföraren som hade gjort fel samt att två ögonvittnen rapporterade samma sak, så vad gäller försäkringsärendet borde det vara grönt från min sida.

Men vi blev ståendes i gathörnet en bra stund, i telefon med Länsförsäkringar som inte kunde se att jag hade hyrbilstillägg i min försäkring, vilket jag har! Men det löste sig dagen efter då dom verifierat det. Men vi fick vänta ett par timmar på bärgningsbil som kom och hämtade min stackars bil, snyft!

Bild
Bild

Detta var i mitten av juni, först nu så har dom börjat reparera bilen här i Västerås. Var en himla historia att få hit den och sen beställa delar. Så har kört tre olika hyrbilar under tiden, blä!

Men jag hoppas den är klar snart, saknar min bil! Dock kommer jag få åka omkring i en rödfolierad bil med svart front, motorhuv och höger skärm tills lackeringen "lagt sig" så den kan folieras igen
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Foliera Dodgen röd

Usch vad trist! Tur i oturen att ingen kom till skada i alla fall.

Förstår att det har blivit en hel del arbete med att få den från Tyskland till Sverige och dessutom reparationen osv.! :(

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Foliera Dodgen röd

Tråkig historia, vad gjorde att ni inte kunde köra bilen vidare? Lite tejp på lyktan bara ;)
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Foliera Dodgen röd

Plågsam upplevelse.
Skriv svar