Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge Ram 2500 5,9 cummins -99 Ac problem

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
dodgeram1999
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 jul 2017, 21:40

Dodge Ram 2500 5,9 cummins -99 Ac problem

Hejsan, ny här på forumet.
Har lite problem med min ac, började med att jag skulle fylla den. Där va ca 650 gram kvar, fyllde upp den till 907 gram som där stod på lappen. ac kompressorn startade å gick konstant men byggde ej tryck. Kom över en ny kompressor till en vettig peng så bytade både kompressor och torkfilter.
Fyllde upp den igen till 907 gram, kompressorn bygger tryck och går ca 1,5 sekund sen stannar den tills trycket sjunkit och startar igen då.
Men... Nu till den stora frågan, den kyler inte ett skvatt. Inte ens rören blir kalla, hur ska jag gå till väga? Vad kan vara fel?

Mvh Anton
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Dodge Ram 2500 5,9 cummins -99 Ac problem

Så du menar att du har övertryck? Isf. släpp ut lite! Eller koppla bort tryckvakten och se om den fortsätter mer än 1.5sek (på egen risk, det är ju högt tryck i systemet)

prova bygla lågtrycksvakten, går kompressorn längre än 1.5sek fyll då på mer

Jag är inget proffs på AC på nått sett, bara hur jag skulle gjort
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
dodgeram1999
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 jul 2017, 21:40

Re: Dodge Ram 2500 5,9 cummins -99 Ac problem

Stefan N skrev:Så du menar att du har övertryck? Isf. släpp ut lite! Eller koppla bort tryckvakten och se om den fortsätter mer än 1.5sek (på egen risk, det är ju högt tryck i systemet)

prova bygla lågtrycksvakten, går kompressorn längre än 1.5sek fyll då på mer

Jag är inget proffs på AC på nått sett, bara hur jag skulle gjort
Har provat å bygla högtrycksvakten, å då går den hela tiden, men fortfarande ingen Kyla i kupén.
Funderar på om expanssions ventilen har hängt sig, om de nu finns en sådan, om inte annat kanske kylelementet i värmepaketet är Igen satt?
Bara tänkte om någon har haft liknande problem så de hade nått bra svar ;)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skriv svar