Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Blinkers GC WJ -02

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
kinga
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 09 okt 2014, 15:19

Blinkers GC WJ -02

Hej alla ny här på forumet.
Jag har fått ett problem med min GC när man blinkar vänster eller höger så blinkar alla lampor samtidigt
har bytt spak + relä men inget hjälper finns det nån som har tips?
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Blinkers GC WJ -02

I motorrummet på min så sitter två trådar som går från batteriet med säkringar på.
En går till bakblinker och den andre framblinker. Kolla om du har något liknande. Kanske kan vara där felet är
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blinkers GC WJ -02

Hej,

Bytte du till en ny spak eller en begagnad? Har man otur så kan det vara fel på spaken om den är begagnad. även om den är ny om man skulle ha riktigt otur, men det är inte så troligt.

Har du en dragkrok så kan du kontrollera dragkrokskontakten så att det inte är något rostigt i kontakten eller kablarna dit, så att det ger kontakt till bägge vänster och höger sida när du blinkar. Annars kanske det är något annat ställe där kablarna går nära varandra som är skadat så att de får kontakt med varandra.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
kinga
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 09 okt 2014, 15:19

Re: Blinkers GC WJ -02

Arvid78 skrev:I motorrummet på min så sitter två trådar som går från batteriet med säkringar på.
En går till bakblinker och den andre framblinker. Kolla om du har något liknande. Kanske kan vara där felet är
Ka kolla det :)
Användarens profilbild
kinga
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 09 okt 2014, 15:19

Re: Blinkers GC WJ -02

Avenger skrev:Hej,

Bytte du till en ny spak eller en begagnad? Har man otur så kan det vara fel på spaken om den är begagnad. även om den är ny om man skulle ha riktigt otur, men det är inte så troligt.

Har du en dragkrok så kan du kontrollera dragkrokskontakten så att det inte är något rostigt i kontakten eller kablarna dit, så att det ger kontakt till bägge vänster och höger sida när du blinkar. Annars kanske det är något annat ställe där kablarna går nära varandra som är skadat så att de får kontakt med varandra.
Det va en beg.spak men skulle vara felfri å draget har jag kollat men jag har fått en fundering på om larmet kan ställa till ett sånt fenomen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blinkers GC WJ -02

Hej,

Har man som sagt otur så kan det vara något fel med den begagnade spaken, risken är inte stor men man bör inte utesluta det helt och hållet.

Är det ett eftermonterat larm så är det inte omöjligt att ev. inkopplingsdosa blivit något fel med så att det blir en förbindelse mellan samtliga blinkers, beroende på vad det är för larm.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
kinga
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 09 okt 2014, 15:19

Re: Blinkers GC WJ -02

Avenger skrev:Hej,

Har man som sagt otur så kan det vara något fel med den begagnade spaken, risken är inte stor men man bör inte utesluta det helt och hållet.

Är det ett eftermonterat larm så är det inte omöjligt att ev. inkopplingsdosa blivit något fel med så att det blir en förbindelse mellan samtliga blinkers, beroende på vad det är för larm.
Nej det är original larm. Men jag vet inte var larmenheten sitter på min bil det verkar vara olika uppgifter när man läser om GC på nätet
Användarens profilbild
Ron
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 16 nov 2011, 21:06

Re: Blinkers GC WJ -02

Låter som ett jordfel. Du kan ju testa med att "extra" jorda med en kabel.
Skriv svar