Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Radiokod Jeep Grand Cherokee

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Stilig
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 09 dec 2013, 17:00

Radiokod Jeep Grand Cherokee

God kväll,

Jag har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp att lösa.

Batteriet hade laddat ur under natten och när jag startar bilen så kommer det upp ett meddelande på stereoskärmen: Code
Jag blir smått desperat för att jag står mitt i skogen, vilket resulterar i att jag fingrar och trycker på varenda knapp på stereon. Då kommer ett nytt meddelande upp på skärmen: Wait
Sedan efter ett par sekunder så börjar cdväxlaren spela en skiva i ca 30 sekunder, sedan kommer "Wait" upp igen och försvinner inte under mina 2 mil hem.

Antar att meddelandet "Code" kanske kommer upp igen om jag kopplar bort batteriet.
Men vart hittar jag koden? Har kollat igenom bilen och alla böcker, men står inget om någon kod.
Bilen är en importerad Jeep Grand Cherokee 2000-års modell. Från vilket land vet jag ej.

Tack så länge!
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Radiokod Jeep Grand Cherokee

Hej,

Du måste nog vänta minst 2 timmar med radion igång innan code kommer upp igen, stäng av all annan utrustning så att batteriet inte tar slut, vrid tändningen till ACC läge exempelvis.

Kolla om koden kan vara skriven innanför handskfacket, kontrollera även alla böcker igen, kan vara skriven för hand eller på någon annan lapp, inte helt ovanligt. Kan även vara skriven på en etikett på stereon ibland.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Stilig
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 09 dec 2013, 17:00

Re: Radiokod Jeep Grand Cherokee

Hej o tack!

Inget står skrivet i handskfack eller någon annanstans i bilen... Är det helt kört nu? :? :shock:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Radiokod Jeep Grand Cherokee

Hej,

Då måste du lossa stereon och läsa av etiketten efter siffrorna som står där, sedan kan man få fram en kod baserat på det.

Kan även vara så att koden är skriven på stereon.

Kolla igenom alla papper du har till bilen, brukar ofta finnas nedskriven om man har manualer osv.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar