Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
mr.v6
Van
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 18:32

Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

Hej min Farthållare har slutat att fungera :? i min Jeep Grand Cherokee 2.7 Crd. Bilen är en Belgien import så instruktionsboken är på flamlänska :shock: är det någon som vet hur det funkar :?: var man ställer in Farthållaren eller aktiverar den / slår av den, vet ej hur det funkar på denna bil tacksam för svar :)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

Hej!

Lyser lampan för farthållaren om du aktiverar den?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
mr.v6
Van
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 18:32

Re: Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

hej
När man ställer in farthållaren så trycker jag först Set på rattknappen Cruise när jag har den fart jag vill så trycker jag on på samma kapp och när jag vill koppla ur trycker jag off, normalt så tänds ordet Cruise på panelen när jag trycker Set nu händer iget :? bara att det lyser on eller off om jag trycker på den knappen, kan jag ha råkat stänga av farhållaren :roll: den funkade som vanligt när jag köpte bilen och ett bra tag till :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

Hej!

Man ska först trycka på "ON/OFF" för att aktivera farthållaren varav "CRUISE-lampan" tänds i mätarhuset. Därefter trycker man på "SET" för att ställa in farthållaren i den aktuella hastighet man kör i.

"SET" fungerar inte om man inte tryckt på "ON/OFF" först.

För att inaktivera farthållaren så trycker man på "ON/OFF" (då slocknar "CRUISE-lampan") men om man bara vill inaktivera vald hastighet så trycker man på "CANCEL".

För att återgå till tidigare vald hastighet så trycker man på "RESUME/ACCELERATE" och om man vill öka farten så trycker man på samma knapp (eller håller inne knappen). Ett tryck på knappen "RESUME/ACCELERATE" ökar hastigheten med cirka 3 km/h. För att sakta ner så trycker man på "COAST" (eller håller inne knappen).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
mr.v6
Van
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 18:32

Re: Farthållare fel! Jeep Grand Cherokee 2.7Crd

Tack för en utförlig beskrivning , verkar som jag helt vänt på hur man ska slå på farthållaren :D fick det beskrivet för mig av före ägaren en gång men minnet är inte vad det ska var alla gånger ;) Stort tack då ska jag prova nya instruktioner :)
Skriv svar