Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skillnad mellan olika rockwell system

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Anders_svall
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 24 apr 2016, 22:10

Skillnad mellan olika rockwell system

Hej,

Jag undrar om ni vet vad som skiljer dessa båda system åt?

Jag har det system som ligger i den första bilden (utan nycklar), hur gör jag för att koppla ur det eller synka ihop med en ny fjärrkontroll.

Tack på förhand.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skillnad mellan olika rockwell system

Hej!

Jag vet inte vad det är för skillnad mellan just de olika modulerna men vad jag har förstått så använder de samma/liknande fjärrkontroller och är lika svåra/omöjliga att programmera.

Det kan ev. finnas någon Chrysler-verkstad i Sverige (om jag minns rätt från en tidigare forumtråd) som har kvar verktygen för att kunna programmera en beg. fjärr om du hittar det, eller som kan inaktivera startspärren i PCM:en/bilens dator (det är detta som är anledningen till varför systemet är så svårt att koppla ifrån, då det lägger en spärr i PCM:en).

Det är dock inte alls säkert att det finns någon som har dessa verktyg då det är extremt sällsynt, finns många som har fått skrota sina bilar när Rockwell-systemet slutat fungera.

Men om systemet fortfarande fungerar så kan man inaktivera startspärren själv, genom att lossa modulen medans motorn är IGÅNG (ska vara igång minst 5 min före och 5 min efter), då bryts spärren till PCM:en. Detta görs dock på egen risk och det är inte alls säkert att det fungerar, någonting kan gå fel och då står man där utan en fungerande bil, i värsta fall.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar