Är inte det till bromsen servon ? sitter på vissa på ingången på broms servon. Om det är de du menar ?
Nu ska jag inte rita fan på väggen men är det så backup kondensatorerna är dåliga så tappar boxen minnet.
Har haft en box som låg 1,5 år på hyllan och den var kass när jag skulle använda den. Enligt en snubbe som lagar boxar (nyare) Hade skitroligt när han tittade i den ! Kometaren var "Att dom kunde flyga i omloppsbana runt jorden så är fan ett under om dom byggde farkosternas elektronik så här"
Kan du låna en box och prova så kan du utesluta boxen så du inte lägger ner tid och pengar i onödan .
cheva van 88:a 350 tbi
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Annons
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Hej!!...blir fan inte klok på bilen...köpte en fungerande box å kopplade in.....samma problem....börjar bli trött på den nu...har bytt....map sensor....spjällägesgivare..tomgångsventil .tändmodulen och givaren i fördelaren...boxen utan förbättring......ingen som har nått tips???.....
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: cheva van 88:a 350 tbi
lambdasonden ?? Har noll koll på dom gamla boxarna men har för mig att lambdan dikterar AFR på dom.
Du kan mäta den. Den ska och pendla mellan 0,1-0,9 volt och lambda 1 är C,a 0,5 volt. Dock så visar den inte 0,5 volt då vid lambda 1 så ska den pendla mellan 0,1-0,9 volt c,a 1 sekund mellanrum Har du 0,7 volt och över så ska den gå fett. Javisst ja Grå kabel brukar vara signal. Ja vilket skit Gamlabilar och dåliga fruntimmer ska man akta sig för...
Du kan mäta den. Den ska och pendla mellan 0,1-0,9 volt och lambda 1 är C,a 0,5 volt. Dock så visar den inte 0,5 volt då vid lambda 1 så ska den pendla mellan 0,1-0,9 volt c,a 1 sekund mellanrum Har du 0,7 volt och över så ska den gå fett. Javisst ja Grå kabel brukar vara signal. Ja vilket skit Gamlabilar och dåliga fruntimmer ska man akta sig för...
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Hittat felet äntligen......glapp i kabelhärvan nånstans......ryckte lite i den å då funkade det......bara börja leta var
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Se där ja rycker i kabalen så går det
glappkontakt är inte roligt men gött att du är på rätt spår .. Det är annars lätt att det spårar ur med felsökning kanelstocken på bordet och man står och funderar på att skaffa sig en cykel. Men det är klart man hittar det till sist om man inte är helt ute och cyklar
glappkontakt är inte roligt men gött att du är på rätt spår .. Det är annars lätt att det spårar ur med felsökning kanelstocken på bordet och man står och funderar på att skaffa sig en cykel. Men det är klart man hittar det till sist om man inte är helt ute och cyklar
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Har felkoderna slocknat för tidigare angivna givare? Eller lyser de fortfarande så kanske det glappar i de kablarna till givarna.
Mvh
Mvh
Re: cheva van 88:a 350 tbi
Pröva att köra bilen i trafik c:a 20 minuter, jag har haft samma problem och fick tipset att köra, dåtat2teddy skrev:Hej....har problem med min cheva van 88:a hade på stereon så batteriet nästan var helt slut,, försökte starta men drog ur det helt......laddade batteriet över natten och startade nästa dag men då ville den inte gå riktigt och gick inte alls över ca 2000 varv + att servicelampan lyser konstant och den går ojämt och fett.....tog av batteripolen en stund...men utan resultat....kan det vara att den "gått" in i nån typ "safe mode"?? För att strömmen var så låg när jag försökte starta??Och måste kopplas upp i odb
och nollas??? Skumt!!!
självkallibrerar den databoxen, funkade för mig