Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

cheva van 88:a 350 tbi

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: cheva van 88:a 350 tbi

Är inte det till bromsen servon ? sitter på vissa på ingången på broms servon. Om det är de du menar ?
Nu ska jag inte rita fan på väggen men är det så backup kondensatorerna är dåliga så tappar boxen minnet.
Har haft en box som låg 1,5 år på hyllan och den var kass när jag skulle använda den. Enligt en snubbe som lagar boxar (nyare) Hade skitroligt när han tittade i den ! Kometaren var "Att dom kunde flyga i omloppsbana runt jorden så är fan ett under om dom byggde farkosternas elektronik så här" :D
Kan du låna en box och prova så kan du utesluta boxen så du inte lägger ner tid och pengar i onödan .
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Annons
Användarens profilbild
tat2teddy
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 14 jul 2014, 21:08

Re: cheva van 88:a 350 tbi

Hej!!...blir fan inte klok på bilen...köpte en fungerande box å kopplade in.....samma problem....börjar bli trött på den nu...har bytt....map sensor....spjällägesgivare..tomgångsventil .tändmodulen och givaren i fördelaren...boxen utan förbättring......ingen som har nått tips???.....
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: cheva van 88:a 350 tbi

lambdasonden ?? Har noll koll på dom gamla boxarna men har för mig att lambdan dikterar AFR på dom.
Du kan mäta den. Den ska och pendla mellan 0,1-0,9 volt och lambda 1 är C,a 0,5 volt. Dock så visar den inte 0,5 volt då vid lambda 1 så ska den pendla mellan 0,1-0,9 volt c,a 1 sekund mellanrum Har du 0,7 volt och över så ska den gå fett. Javisst ja Grå kabel brukar vara signal. Ja vilket skit Gamlabilar och dåliga fruntimmer ska man akta sig för... :lol: :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
tat2teddy
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 14 jul 2014, 21:08

Re: cheva van 88:a 350 tbi

Hittat felet äntligen......glapp i kabelhärvan nånstans......ryckte lite i den å då funkade det......bara börja leta var ;) ;)
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: cheva van 88:a 350 tbi

Se där ja rycker i kabalen så går det :shock: :lol:
glappkontakt är inte roligt men gött att du är på rätt spår .. Det är annars lätt att det spårar ur med felsökning kanelstocken på bordet och man står och funderar på att skaffa sig en cykel. Men det är klart man hittar det till sist om man inte är helt ute och cyklar :D :D
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: cheva van 88:a 350 tbi

Har felkoderna slocknat för tidigare angivna givare? Eller lyser de fortfarande så kanske det glappar i de kablarna till givarna.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Carryon
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 20:10

Re: cheva van 88:a 350 tbi

tat2teddy skrev:Hej....har problem med min cheva van 88:a hade på stereon så batteriet nästan var helt slut,, försökte starta men drog ur det helt......laddade batteriet över natten och startade nästa dag men då ville den inte gå riktigt och gick inte alls över ca 2000 varv + att servicelampan lyser konstant och den går ojämt och fett.....tog av batteripolen en stund...men utan resultat....kan det vara att den "gått" in i nån typ "safe mode"?? För att strömmen var så låg när jag försökte starta??Och måste kopplas upp i odb
och nollas??? Skumt!!!
Pröva att köra bilen i trafik c:a 20 minuter, jag har haft samma problem och fick tipset att köra, då
självkallibrerar den databoxen, funkade för mig
Skriv svar