Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Batteri byte trans sport awd 04

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
jojjebil
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 18:58

Batteri byte trans sport awd 04

Hallå igen!

Efter någon veckas stillastående är batteriet helt slut och tar inte laddning. Är lite sugen på att sätta i ett batteri med polerna på toppen, frågan är om man behöver längre batterikabel eller räcker det med nya skor?

Har någon tips på viker batteri man kan sätta in istället, dominensioner etc välkomnas även det!

Tack! :)
Annons
Användarens profilbild
Diesel Nordlöf
SUV
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 18 mar 2013, 18:56
Ort: Stockholm

Re: Batteri byte trans sport awd 04

Jag bytte till batteri med standardpoler och polerna på ovansidan. Köpte på Biltema och jag behövde inte förlänga några kablar, bytte endast kabelskorna så att säga.

Jag var övertygad om att jag skulle kunna ge dig ett artikelnr då jag brukar skriva upp varenda pryl jag köper till alla bilar. Men just batteriet verkar jag ha missat att dokumentera, det här var något år sedan men jag minns att jag köpte ett med rätt likvärdiga mått som orginalet.
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
Användarens profilbild
jojjebil
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 06 jan 2016, 18:58

Re: Batteri byte trans sport awd 04

Tack för svar, det löste sig! :)

Har någon tips på ett enkelt och relativt billigt diagnosverktyg för ABS? Har en lampa som spökar till och från, misstänker hjullager :)
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Batteri byte trans sport awd 04

Tyvärr så känner jag inte till någon enkel läsare som klarar att läsa koder från ABS-systemet. Jag använder en Tech-II för att läsa ut dem.
Skriv svar