Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Koppla bort larm Chevrolet Transport

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
zlips65
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 04 sep 2016, 18:05

Koppla bort larm Chevrolet Transport

Hej någon som kan hjälpa mig. Köpte en avställd Chevrolet Transport för att ev. ta växellådan från den och sätta i min. Men nu är det så att de har slarvat bort larmnyckeln till den och jag skulle vilja starta den för att kolla att motorn och lådan går bra. Kan man koppla bort larmet på något vis och starta bilen. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Koppla bort larm Chevrolet Transport

Det är inget larm utan bara en startspärr, systemet heter PK3. Du behöver ett sådant nyckelämne som en låssmed slipar till så att den fungerar i låset, sedan finns det en procedur för att programmera in den som tar ca 30 minuter om jag minns rätt. Tror det finns länk till den i något av de klistrade inläggen, annars finns det någonstans i forumet.
Användarens profilbild
zlips65
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 04 sep 2016, 18:05

Re: Koppla bort larm Chevrolet Transport

sverker skrev:Det är inget larm utan bara en startspärr, systemet heter PK3. Du behöver ett sådant nyckelämne som en låssmed slipar till så att den fungerar i låset, sedan finns det en procedur för att programmera in den som tar ca 30 minuter om jag minns rätt. Tror det finns länk till den i något av de klistrade inläggen, annars finns det någonstans i forumet.
Blev nog lite missuppfattat. Har nyckel som sitter i tändningslåset men ej dosan som man öppnar och låser med.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Koppla bort larm Chevrolet Transport

Jaha, den som är original är bara fjärrkontroll till centrallåset och dessutom ett tillbehör. Kan du inte öppna dörren med nyckeln? Om du inte får något hänglås i displayen när du försöker starta så har den läst in koden från nyckeln.
Skriv svar