Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Regbesiktning silverado c30

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Paj
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 22 nov 2017, 11:08

Regbesiktning silverado c30

Hej!
Ny på forumet här, surfat runt i flertalet år men nu tänkte jag bli medlem här! :D

Jag skulle behöva komma i kontakt med någon som har registreringsbesiktat från C till B... när man äntligen hittat ett bra objekt c30 6.2 från 1985 så verkar bilprovningen nästan omöjlig.

Läst runt lite på nätet angående intyg på bromsar och dylikt. Hoppades få ställa lite frågor på hur andra fått detta igenom, samt vilka intyg som behövs. Regbesiktningsmannen på bilprovningen sa buller och broms, opus sa bältesinfästningar/bälten och broms. Blir lite förvirrad.... och av tidigare erfarenhet dyker det alltid upp något senare. Tänkte om jag ska lägga ut ca 7000kr på intyg och 2500 på regbes så, ja blir man lite fundersam så allt nu räcker med dem utläggen :roll: då intygen knappast går att lösa billigare, eller?

Tacksam om någon har tid att svara på detta...
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Regbesiktning silverado c30

Hej!

Begär ett skriftligt svar från det besiktningsföretag som du tänker använda dig av, kontakta exempelvis rätt avdelning via Internet och förklara ärendet, så att det inte blir några överraskningar i efterhand (de exakta punkter som behöver åtgärdas och intyg som ska medbringas). I samband med detta så bör man även föra samtal med Transportstyrelsen.

Vad gäller intyg så kan du kontakta Chevrolet i USA, beskriv i detalj vad du vill åstadkomma, förhoppningsvis kan de kostnadsfritt hjälpa dig att ta fram specifikationer på det mesta gällande bilen.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar